Mitt fantastiska liv

Sockerfritt är inte så enkelt eller så svårt som man tror. Det svåra är att man måste planera och förbereda sig speciellt när man inte får äta sötningsmedel eller gluten på det. Det komplicerar faktiskt saker mer än man tror. Sen kan man inte ens dricka ett glas lightsaft eller svepa en Pepsi Max när man är less på vatten. Pressa frukt och grejer är för jobbigt. Mellanmål är ett lite problem när man dessutom ska få i sig massor med protein och man inte får ta proteinshakes. Enkelt för att det faktiskt går bra att hålla sig från socker. Jag äter Omega 3, D-vitamin, Krom och Mighty Greens för energi, stress, sockersug och magen. Vet inte om det är därför men det går fint. Börjar detoxa nu också när man ändå håller på och plågar sig. Helgmys blev ost och hemmagjord fröknäcke, Loka och nötter…igår blev det bananglass bara för att jag var sugen på något. Mindre kul på bowling att dricka isvatten när de andra drack vin eller drinkar, men alkoholfritt skadar inte.

Tränas gör det också. Två gymsvängar och lika många ridturer samt en powerwalk på lunchrasten i fredags. Minst tre dagar träning är det bestämt. Idag provar jag på Yoga och sen innebandy. Lite trixigt att få till träning. Försöker köra på lunchen eller innan jobbet för att ha gjort bort det så jag hinner hem och laga mat och stalla. Problemet är mitt jobb det strular till det allt som ofta att jag inte kommer mig iväg men jag har varit stenhård, min tid…jag gör vad jag vill. Nu ska det jobbas lugnare och nej kommer jag säga till allt som är utöver. I och med bowlingkvällen bestämde jag mig att nu får andra styra upp…eller fan en mässa i veckan är jag engagerad i men sen får övrig personal rycka upp sig. Chefen är borta ännu och det har varit så jäkla skönt och stressfritt.

Övrig tid här så har det skottats snö. Det har vräkt ner nästan hela veckan. Hemma har jag erbjudit skottningsuppdraget till dottern och om det sköts fläckfritt utan tjat och på egna initiativ så får hon tusen spänn till midsommar. Big var förbi idag och hjälpte till att skotta upp utrymme för all snö, det finns ingenstans att heva (sätta) den pga enorma karmar.

Ja så kul har jag det ifall någon är jättenyfiken hur mitt fantastiska liv fortgår ;).

4 thoughts on “Mitt fantastiska liv

  1. Måste säga att jag är imponerad!! Fixade inte ens å hålla mig ifrån sockret men jag skyller på den jävla halsflussen jag fick. Är man sjuk får man äta glass och chokladsås!

    • Jag tror att man måste vara frisk och ha ork. Ingen idé att börja när man är sjuk eller hyperstressad. Saknar nog glass och choklad mest och viiiin. Tröstar mig med att det inte är för all framtid ;).

Kommentera

