Verkligheten som anropade

Idag var det dagen D som i jobb. Gårdagen sov jag bort, alltså jag bara undrar om man KAN sova ihjäl sig? Kan inte skylla på superfest och trettondagsfirande i vanlig anda. Nej i stället blev det middag och spel hos syster tillsammans med familjen. Dottern drog hem med sin morfar vid tio och jag blev kvar till Big kom dit och surra en stund. Sen åkte vi till mig och hade oss innan han fick värre i magen. Jag såg på film ytterligare till ännu senare innan jag sa go natt åt mig själv.

Trots maratonsovning i omgångar somnade jag inte så sent på nattkröken och strax före åtta mjukstartade jag min dag innan jobbet. Messade MNK att vi kör träning när jag slutar. Bägge två har gett sig fan på att styra upp detta. Skönt att ha en träningskompis som tvingar en när man inte vill själv. Just nu är det jag som tvingar honom men efter träningen så bestämde vi oss för en 30 dagars utmaning – hälsosamt och sockerfritt samt minst tre träningsdagar i veckan, what so ever. Nästa vecka startar det.

Anmälde mig på tre månaders påprovabonnemang för gruppträning för att få in mer cardio i alla fall så nu ska jag boka in mig på det också. I helgen i ondskan beställde jag lite kosttillskott Omega 3, D-vitamin och Krom. Behöver lite artificiellt solljus och lite hjälp med minnet. Idag kom dom grejerna så nu är det både motion och lite extrahjälp för mående osv.

Det känns bra i alla fall, hittills. Kändes nog att botten var mer än nådd där i julhelgen. Lite vila gör underverk med viljan ;).

2 thoughts on “Verkligheten som anropade

    • För mig är det inte så mycket nyårslöfte mer att det är nystart höst och vår…hösten sket sig så jag kände mig tvingad efter julens lättja.

      Nu jäklars är det bara att köra och ta en nystart varje vecka i stället 😀

Kommentera

