Nyårskaos

Nyårsafton avklarad enligt traditionen. Klättra vertikalt uppåt före tolvslaget för att se över hela nejden. Nej det är inte helt enkelt när man är otränad!! Väl uppe fick vi sällskap av två poliser, ett gäng tjejer som jag givetvis kände och så den lettiska killen som vi träffade där för några år sedan. Han som cyklar eller promenerar i alla väder för att fota :). Nåväl brudarna hade noll koll på läget. De skulle skicka upp lyktor, utan att ens kolla hur de ska monteras…sen dyker de upp fem i tolv. Bimbovarning! Jag snabbmonterade ena medan jag försökte va social med dottern och letten samtidigt och även poliserna.

Iväg med lyktan…som var trasig och fastnade i en telefonstolpe och det brann för fullt :D. Alla kastade snöklimpar för att släcka branden. Brudarna hade med Pommac och jag nån skumpa som delades lite kreativt med samtliga på plats. Av bara farten bjöd jag med letten på efterrätt och farsan och dottern morrade åt mig men äsch. Han är så jäkla skoj. En uppfinnare och han gör en massa olika uppfinningar för allt. Elektroder i skorna för att kunna koppla in batteri för värmen, på något berg har han fixat en generator så han kan kolla stjärnor och allt möjligt. Vid tretiden kom vi oss i alla fall hem. Av Big fick jag sedan veta att han också var där uppe i bilen. Utan att säga något, hm…what to say? Han hade väl sällskap men ändå det har inte hindrat honom förr…han fick då en show.

Igår åkte sonen neråt landet och idag åkte dottern till sin pappa. Alltså jag fick ett mess om hon skulle komma så jag ringde upp och sa som det var. Du får fråga henne om hon vill. Problemet ligger inte hos oss utan i ert hushåll. SKA hon komma till er gäller följande: styvhäxan skall under inga omständigheter himla med ögonen eller öppna käften med sina smarta kommentarer. OM så händer, så kommer jag att skalla henne. Lös problemet, jag förväntar mig att allt kommer gå smidigt MEN det är ungen som bestämmer.

Han hämtade henne och jag frågade om han tagit en diskussion med sin käraste. Jo då, men han utelämnade skallningen så jag slipper åka dit för olaga hot (lovar att det inte något tomt hot). OM allt går vägen så är jag alltså helt alena i helgen. Konstig känsla efter att ha haft fullt hus i två veckor. Men jag har en teve i mitt sovrum och det sprakar i kaminen så det går nog ingen nöd på mig alls :).

Pojkarna då? Fick en påringning på nyårsafton typ fem, av honom jag ”råkade” ge mitt mobilnummer till sist vi var ut som messade järnet tidigare men jag slutade svara. Svarade inte nu heller. Var tvungen att kolla upp honom på FB, 24 år!! Alltså stopp och belägg säger jag och skärper till mig!! Det andra Glinet messade dagen efter vi var ut och jag har inte svarat. Orkar inte med fler muppar i mitt liv.

Nyårslöften då? Not so much, inte än. SKA träna och köra en sockerutmaning i alla fall och rida 2-3 dagar i veckan har jag tänkt. Överleva och få det roligare på jobbet alternativt söka mig något annat. Bli gladare, sluta älta och brottas med alla mina demoner med eller utan hjälp.

2 thoughts on “Nyårskaos

  1. Låter som det kanske är ett nyårslöfte att skippa ”glinen” 🙂
    Jag kör också sockerutmaningen fast jag är inte stenhård.. fikade med vänner idag som vi inte träffat på snart 2 år och hon hade bakat.. ja då kändes det inte helt rätt å dra till med sockerförbud 😉

    • Ja bort med Glinen! Nån måtta får det vara med allt. Gruvar mig lite för utmaningen men ska ta det som det kommer. Ska dock träningsutmana mig! Nu får det vara nog!!

Kommentera

