God jul

Har precis tömt glöggresterna, kollar på TV4 fakta som kör en serie om Dolly Partons låtar. Började med I will always love you för att fortsätta med Jolene. Mellan varven så får jag pressa undan en tår eller två. Inser vilken jäkla talangfull låtskrivare hon är. Jag gillar ganska många av hennes låtar. Jolene är väl en av de mest rörande texter som finns. Enkla men ingen kan säga att man inte känner igen sig i texterna. Det är det jag alltid sagt. Dikter och låtar säger exakt det jag känner men tusen gånger bättre. Coolt.

Dagen har firats med familjen för övrigt. I mitt lilla hushåll sover vi bort halva dygnet, har visst fostrat min son att jobba ihjäl sig också. Vila är fokus ett och fokus två är choklad. Exakt som det ska vara alltså :). Vi kom oss i alla fall iväg och idag har vi haft jul med en extremt liten del av familjen, vi var bara fjorton idag och en hund. Givetvis har jag ätit mer än vad som är möjligt och givetvis är jag lite bitter för att jag inte fick den fettsugning jag önskat mig. Men i stort är det en bra dag, det är julafton…dom brukar bli bra. Dessutom har jag halverat mina julklappsinköp så jag är inte fattigast i stan heller, det är inte fy skam.

I morgon ska jag trotsa kylan (-20) och fara ut och rida en liten sväng. Sen ska jag inte göra så mycket mer. Förutom festa lite som man måste på juldagen. Om jag kommer i några kläder. Kan knappt skriva för magen är i vägen för bildskärmen. Nyårslöfte…undra vad det blir?

4 thoughts on “God jul

  1. Önska en större skärm till nästa år så gör det inget att dina ögon hamnar längre o längre bort från det du ska läsa i takt med att magen växer..!! (gravid?? *s*)

    Glöm inte kombon med trådlöst tangentbord bara…;)

Kommentera

