Spackel kan dölja mycket

Nu är ordningen återställd, den förlorade sonen har kommit hem till mamma :D. Nu känns det som om jag kan börja slappna av lite. Veckan har varit rätt kaotisk. Sjuk ponny, nödslakt, fixa bort kroppen, tokmycket på jobbet, lite sömn och ett Glin som tjatar om att ses. Typ varje dag. Samma svar varje gång, nope buzy. Sen har jag ställt till det ytterligare också men det talar vi tyst om ;).

Lite highlights från dagen. Pga obefintlig sömn i två dagar så kan det hända att jag glömde tvätta håret på ett tag. Nåväl en halv flaska torrschampoo så fick det duga. Eyeliner och mascara fick jag på i farten. Sladdade in på jobbet och möts av ena kollegan som glatt upplyste mig om att vi skulle fotografera oss till hemsidan. WHAAAT!! Katastrof! Blek, finnig, glåmig…foundation orkade jag inte ens tänka på i morse. Jobbade järnet fram till halv tolv och sen drog jag hem. Tvätta håret. Inser att satan den utväxten är värre än Autobahn så fram med hårfärg…färga utväxten, slänga i mig gröt. Tvätta ur färgen och ser att det så kallade röda var mer orangeaktig och totalt matt. I med en hårbomb, knallrött.

Såg mig i spegeln och insåg att håret inte hjälper så mycket när resten ser ut som en krigszon. Studiecirklar under ögonen som spred sig ner mot kinderna. Concealer på, mycket av varan…både varianten som täcker blåaskuggor och röda fläckar och så sån som highlightar lite också. Myyycket foundation, shading, puder, sotning och hela faderuttan. En och en halv timme senare glider jag in på jobbet och möter kollegan som ser undrande på mig. Tilläggas kan att jag körde en halv raggardusch också, dvs lite extra roll-on utan tvätt innan. Och knytblus. I morse hade jag hoodie.

Jobbade som ett tok och kom försent till personalmötet och möttes av roade blickar och gliringar. Sen fyrade jag av leende efter leende mot kameran och blev upplyst om att bilderna kommer vara i svartvitt!

2 thoughts on “Spackel kan dölja mycket

Kommentera

