It is what it is

Ursäkta mig men jag måste bara få skrika ut LEEEEDIG! Fy ini helvete så skönt! I januari så äntrar jag jobbet igen. Har sagt åt chefen att jag ska jobba på måndag, men det tänker jag glömma bort. Nu ska jag göra jul. På måndag ska klapparna inhandlas, så de så. Sen på kvällen går jag och sonen ut i vimlet och träffar folk. Blir nog fint de.

Ja alltså jag vet ju att jag måste ha någon typ av störning och måhända en impulskontroll som är ur funktion, släng in noll konsekvenstänk mellan varven. Är lite stressad av situationen jag satt mig i. Shit my Gad! Måste besluta vad jag ska göra och sluta samla på potentiella ligg samtidigt som jag inte kan synka med de befintliga. Börjar dessutom tro att jag lider av någon empatistörning för det rör mig inte speciellt i ryggen. Nu menar jag inte att det ska göra det eftersom it is what it is (varför är alltid de engelska uttrycken bättre???). Sen den där ytterligare knorren jag lyckats med gör att det börjar bli för mycket, även för mig. Undra om de kunde använda mig i något psykologiskt experiment?

Nåväl innan jag skärper till mig ska jag vila upp mig, det är livsnödvändigt för att hjärnkontoret ska börja fungera igen. Tror vin är bra hjälp för det. Vin och godis samt chokladsmakande Glögg, det ska visst vara gott…flytande godis. I morgon har jag (med milt väld) tvingat iväg den yngsta att fira jul med sin pappa så jag får andas några timmar i alla fall. Glöm att hon skulle sova över :(. Vem har behov av ett gäng potentiella älskare när man aldrig får nyttja dom!! Jag måste se mig om efter något seriöst!! Som man kan visa sig med i dagsljus. Suck

2 thoughts on “It is what it is

  1. Gött med ledigt! Jag ska jobba alla mellandagar, men å andra sidan jobbar jag ”bara” 4 timmar…. men kan vara nog så jobbigt! Julklappar… just sånt ska man inhandla också…. *suck*

    • Ja ledigheten är välbehövd, tömmer både semesterdagar och komp för att få koppla bort jobbet. Fyra timmar är för mycket ;).

      De där julklapparna är nog så jobbiga att köpa 😦

Kommentera

