Hoppsan

Som ni redan märkt har jag varit i Rovaniemi idag och både hälsat på tomten och förkovrat mig i historia, norrksen, ursprungsbefolkningar och annat kring norra jordklotet på Articum. Intressanta och bra utställningar. Har sovit som en gris hela vägen dit och hem, totalt fem tiimmars restid. Sen har jag fått vara till stallet. I Rovaniemi var det snö och perfekt väder.

Hemma spöregnar det, blåser rejäla vindbyar och är glashalka. Hästarna har inte varit ut i hagen sedan i söndags. Det är omöjligt att ta sig fram trots broddar på min men lillskroten är barfota. Det innebär en massa mockande och matande samt kolla lillponny som bara blivit marginellt bättre. Eventuellt blir det slakt före jul om det inte vänder :(.

Sen har jag kanske gjort en Kalle Anka och inte tänkt längre än näsan räcker. Det där Glinet letade upp mig på FB så vi har messat lite/mycket och han vill ses. Ses som ligga I guess. Idag, Skrev (nästan) som det var att jag inte har möjlighet att träffa någon närmaste tiden. Att jag ska på AW och sedan till MNK i morgon är en annan sak. Tvingade på något sätt hem MNK från Umeå och sa att i helgen är sista chansen att ses. Förmodligen ska vi visst ta tag i träningen som var sagts men i morgon får han hämta mig efter AW:n och då har jag bokat in film. Får se hur det går. Borde önskat en riktig och klok och snygg och snäll och snuskig (inte som i smutsig)  pojkvän,

3 thoughts on “Hoppsan

Kommentera

