Tre bockarna Bruse

Jodå, lämna en uttråkad Just Sayin hemma en helg och vänta på resultatet. Väldigt lugn och skön helg. Sovit massor, kollat teve, wördfjudat och promenerat en kvart i halkan. Mitt i allt började jag messa med två gamla godingar. Eller kanske mer gamla än goda. Ö-vikarn och ett gammalt glin dök upp.

Idag har jag julpyntat och bakat pepparkakor som blev lite lagom brända i kanterna. Glasyr på det så syns det knappt. Men bättre en doft av brända peppisar än ingen doft alls. Nu har vi jul här i vårt hus i alla fall.

Sen att Glinet messade att vi borde ses. igen. Det gick ju jättebra sist, verkligen. Han tjurade ju ihop mest hela tiden för att jag hade annat att göra och inte ville ses. Nåväl, jag lovade inget. Varför inte dra in en till i röran? Hade varit en bra politiker och kunde visa hur man samarbetar mellan blockgränserna. Kan bjuda in alla på nyårsfest också när jag ändå håller på.

Nä nu laddar vi väl ändå för en ny vecka va? På torsdag åker jag till Rovaniemi och hälsar på tomten i alla fall.

9 thoughts on “Tre bockarna Bruse

  1. Om man skulle pynta lite?
    Har egentligen noll lust med någon jul öht i år, gardiner har jag bytt i vardagsrummet. Räcker det tro, eller bör jag sätta fram en elljusstake också kanske?

  2. Här är det knappt pyntat, men jag har bakat lussekatter, lussebullar och gjort fudge. Tänkte göra knäck och kanske baka en julkaka som är ett arv från morsan någon dag snart. Sen blir det väl matlagning och så där. Köttbullar, revben och sånt som kan förberedas innan. Funderar på att göra en liten kalkon till jul också, men den får vänta tills på själva julafton. Blir bättre då. 🙂

Kommentera

