Känns bra nu

Det var nästan så jag sov klockan runt, men framförallt var det sjukt skönt att vakna självmant utan larm. Har strosat runt i lägenheten, ätit frukost, druckit kaffe och gjort mig iordning utan stress. Nu är jag fit for fight och väntar in sonen för vidare färd till Gamla stan och julmarknaden där vi möter upp med min kompis med dotter. De ska på Flashdance ikväll men jag hoppar föreställning för jag är för snål och för att jag ska träffa ytterligare en kompis.

Min partner in crime från det glada 90-talet som jag inte träffat på 15 år. Världens härligaste och lättsammaste människa. Under vår galna singeltid han vi med utlandsresor, partyweekends, walk of shames och diverse andra tokigheter. Hon åkte upp några gånger per år och mellan varven så surrade vi i telefon i timmar. Ni vet sådana där telefoner med riktnummer, så som det var innan mobiltelefonernas tid. Sen hände väl samboskap och barn för oss båda och samtalen blev färre. Ringde henne för ett par veckor sedan och sa att nu är det väl ändå dags att möta upp och surra lite om livet och vad som har hänt. Våra barn börjar närma sig tonåren och ingen av oss är nykära mer ;).

Det blir nog en bra dag det här och jag lovar, jag känner mig redan lugn och avslappnad. Har jag tur hittar jag mig ett par kängor på stan så jag slipper gå med tennisdojor. Foträta skor är min grej, klackiskorna blir kvar hemma hos sonen.

2 thoughts on “Känns bra nu

Kommentera

