Nacksving och modeshower

Stressa, stressa, streeessa. Men nu börjar det räta upp sig i alla fall. Igår skulle ponny hämtas i Övertorneå. Det är en bit dit och här har regnat, fryst på och varit dimma. Just innan vi skulle iväg, trasig bil. Slutar aldrig förvånas. Hysteriskt fixa och ringa efter jobbet och så iväg, totalt fem timmar efter vägen i krypfart och taskig sikt. Liten ponny som studsade runt i transporten. Men jag lovar det var jävulskt skönt att komma hem och ta en varm dusch igår kväll.

Idag var det samma ungefär. På jobbet kraschar min dator. Totalt död, lite finns på servern men för lite tid att fixa så det blev en improvisationsdag och ringa supporten och slutligen dumpa iväg burken med Bussgods raka vägen till service. Sen bara fiska upp dottern från skolan och mot stallet och kolla upp liten ponny som min stora häst visst tog ett nacksving på och slängde i backen! Hästfan! Fixade i ordning där och hade mig. Sladdade iväg och tog ett bredställ in mot grillen för middag strax efter fem. Klockan sex skulle jag infinna mig på en modeshow. Äta, snabbsminka till mig och parfym och hårspray som skulle täcka hästlukten. Jackan luktade lite häst ändå. Sunkråtta de luxe.

Har varit hemma en timme och slängt igång lite maskiner så disk och tvätt är klart och packa ihop lite kläder inför morgondagen. Skulle åka till MNK men jag känner mig jävuslkt trött och nu dröjer det en dryg timme innan jag får hänga tvätt. Borde hinna raka benen och andra delar av kroppen, slänga in en färgbomb i håret och lite annat. Måste boka incheckat bagage för jag har köksbordet fullt i kläder. Vet inte vad jag behöver och vad jag känner för. Gaaaah!

Nä nu soffan, skriva lite komihåglistor och vänta till jag får hänga tvätteländet.

4 thoughts on “Nacksving och modeshower

Kommentera

