Dagens samtalsämne…

Det var visst jag. Mina kollegor har försökt ge mig allehanda tips och trix på stresshantering. Det är att sy (skulle slänga ut maskinjäveln utan att öppna fönstret först), minfullness (min kollega avspisade det eftersom sist jag försökte på jobbet fick jag en ångestattack efter en minut), måla, brodera (jo eller hur!!!) och så en massa annat. Nåväl tur det finns några stycken omtänksamma människor som tänker på en :).

På allvar så måste det lätta nu annars måste jag sjukskriva mig. Det är ohållbart. Jag har alla och lite till tecken på stressymptom som dessutom varit en längre period. Idag fick jag mig en tankeställare när vi läste om två fall där folk helt enkelt dött av långvarig stress och press.

Men i veckan fortsätter jag stressa ända in i planet på torsdag.

9 thoughts on “Dagens samtalsämne…

  1. Stress är inget trevligt alls!
    Stanna upp och fråga dig själv – varför stressar du? Vad är det du jagar? Mår du bättre av att stressa? Svaret är nog NEJ. Fråga dig, vem DÖR om du inte stressar??? Dör du av att inte stressa??, nej du lever förmodligen längre!
    Så ta dig en funderare på VARFÖR du stressar, innan du vet varför, är det svårt att låta bli.

  2. Men fint. Nu kan jag lägga dödsånget till listan jag redan har. *suck*

    Men jag håller med. Skärp dig och gör det du måste för att må bra. Punkt.

    • Ja alltså lite rädd blir man jue, friska människor som dör knall fall. Vältränade, bra jobb och hela cirkusen.

      JA jag ska skärpa mig. Idag föll en sten från axlarna när ponnyjäkeln bogserades in i stallet.

  3. Mitt bästa tips för att hantera stress är att stanna upp en minut och dra tre riktigt djupa andetag, du vet, andas med magen och hela den där biten. Det funkar faktiskt. Jag gör det lite nu och då för att hantera jobbstressen.

Kommentera

