FTW

De sista två veckorna har sugit röv! Jobbet känns blää, privat känns lika dant, strul med konstiga typer i stall…ja alltså det mönstret. Jag känner själv att måttet börjar vara rågat, med allt. Jag får inte en droppe positiv energi någonstans ifrån. Det enda jag har gjort är att försöka  täppa till alla hål. Få allt att flyta hyfsat, men på vägen glömde jag mig själv. Om saker och ting inte löser sig snart så kommer jag sjukskriva mig. Orken är slut. Det finns kanske sju procent kvar på batteriet och laddaren verkar trasig.

MNK har hört av sig i en vecka och jag säger vi får se. Jag säger också att jag trots mitt personliga moraliska förfall måste vara en förebild åt min dotter så det blir när det blir om det blir alls. Sen la jag väl till något om att det är hans förlust ;). Biatch!!

Så här sitter jag som en risig jävla Amason med tanken fylld med några deciliter vin och resten kondens. Motorn funkar trots att muttrar och skruvar lossnat. För varje gupp i vägen har en bult lossnat men som tur är så är det en redig jävla bil som bara går och går med hjälp av lite olja och vin…eller bensin.

Största problemet just nu är att det finns inte en gnutta positiv energi som strömmar in. I veckan meddelade jag BUP att ungen borde utredes för NPF, skiter i diagnoser utan behöver strategier, jag har provat allt jag möjligen kan. När jag ändå höll på så pratade jag med matteläraren att det är dags för specialpedagog och även utredning på den fronten. Så nu väntas en dust med rektor och kommun, yeeeiiy!

torsdag sticker jag till Sthlm, fan så skönt. Har meddelat min stallkamrat att hon får göra allt och att jag kräver framförhållning från hennes sida också i fortsättningen. Förhoppningen är att ha svinskoj i flera dagar. Så de så!!

9 thoughts on “FTW

  1. Förstår hur du menar när du skriver att du kunnat ha varit författaren till mitt inlägg. 😦
    Positiv energi finns inte i överflöd just nu. Men det är bra med diagnoser. Har man en sådan, speciellt en NPF, så finns det en uppsjö med olika valmöjligheter och femtioelva tusen strategier och metoder att använda. Värre är det när diagnosen faller utanför ramarna till LSS. Då är det som att stå mitt i en strid flod och försöka att både hålla balansen och inte bli blöt.

    • Ja tyvärr har vi ju diagnossjuka för att de ska få rätt till hjälp. Er situation är ju rent av förfärlig. Just nu skulle jag inte orka att hålla på att kämpa mot systemet :(.

Kommentera

