Effektiv

Om lördagen var i lättjans tecken så är söndagen lite annorlunda. Inte så att jag stressar ihjäl mig här jag springer omkring i min rödrandiga pyjamas men jag tar tag i små måsten som att städa tvättstuga och lilltoa. Dom där ställena som aldrig prioriteras i vardagen (as if jag städar ihjäl mig då heller).

Lyssnar på diverse spellistor på Spotify och inser att jag aldrig lyssnar på musik. I ögonvrån ser jag en hög med kläder som ska vikas och sorteras. Den liksom hovrar över hela vedlådan och ser lite uppoffrande på mig. Men en mänska måste väl få vila lite?

Ska idag damma av innebandykläderna och försöka springa lite. Stående ovantioner någon? Nähä. Om jag säger att jag faktiskt äter penicellin för att bli av med lite UVI så är det väl ändå liiite synd om mig? Nåja ska i alla fall fira den där pappan någon gång under dagen, spela lite, ta in hästar och planera veckans middag (trumvirvel!!) samt handla till densamma. Lite skralt på kontot så det ska pantas lite och sökas fram de där ICA-bonusen man får här och var.

Veckan som kommer blir lugn för mig, arbetsmässigt i alla fall. Det ser ut så men frågan är om verkligheten blir så. Det tenderar att inte bli som planerat. Förhoppningsvis så hinner jag beta av de där attgörahögarna så jag är i fas. Nästa helg ska vi ha jubileium med fancypancy fest och sen ska jag dra vidare på firajämntfest.

Träna ska jag göra. Nu är det dags att seriöst styra upp det där med att röra sig också.

 

Kommentera

