Lite turbulent?

Då var den här helgen avklarad. Fredagsmys först och sen i lördags anlände delar av släkten för god mat, lekar och utklädnad. Hur man än försöker vara förberedd och i god tid så stressar man in i det sista. Sen när man har en släkt där det är lite stridigheter så finns det dom som tyckte att dom kände sig åsidosatta. Taktiskt så fick jag kära mor att vara hemma…tycker för mycket om vindunken vilket inte passar sig. Ena systersonen blev stött pga konflikt mellan syskonen. Suck! Tråkigheter till trots så var det kul och lyckat. Det som skulle vara en liten fest för dottern och hennes kusin med familj blev lite större.

Har bett systeryster att sätta sig ner för samtal med sina ungar, att nu får dom lösa situationen. Måttet är rågat när det börjar drabba andra.

Nåväl hyfsat uppvilad var jag inför ny arbetsvecka. Rolig start med kul projekt som vi planerat vilket är uppskattat. Dock tjafsas det i kulisserna från dom som inte velat engagera sig och är småsinta. Men det får inte förta det roliga.

Har i kollegans närhet skällt ut mitt ex också av bara farten, bara för att han är dum i huvudet. Ringer och gapar åt mig varför kidet skolkar…när sanningen är att hon mådde illa och jag snabbkörde hem henne och inte hann anmäla till skolan. Det som gör mig mest förbannad är att hon bor här, han betalar inte en spänn och hans subba till kvinna är roten till allt ont. Gaaah! Här kommer det snart brisera en bomb!

2 thoughts on “Lite turbulent?

Kommentera

