Marskatter?

Hur mycket kan man sova egentligen? Frågar ni mig så är svaret hur mycket som helst. Slängde i alla fall benen över sängkanten vid elva och sen virvlade jag iväg på stan och en massa affärer. Frökenigodtid för en gångs skul. I morgon bjuder vi upp till Halloweenfest här hemma. Blir väl en åtta vuxna och några kids så det gäller att ha mat så det räcker. Sonen lovade att fixa pumpasoppa och pumpapaj och jag gör pulled pork med tillbehör och en choklad fudge cake som ska dekoreras som en kyrkogård. Dessutom ska det skalas mandariner som får agera minipumpor…lite giftig bål och lite vin. Det ni! Jag är en värdinna! Duktiga jag.

Efter handling, matlagning och lite hästeri är jag nu nyduschad och har ett glas rött upphällt på soffbordet. Dottern är överlämnad till farmorn. Big är påväg hit för filmkväll och lite annat smått och gott. När katten är borta kan man säga gällande både han och mig.

På tal om katter så vaknade jag vid fyra i morse av att någon utanför mitt sovrum skrek hjälp, hjälp…ett spädbarnslikande skrik. Först blev jag livrädd, så förbaskat obehagligt. Var påväg att ringa polisen, till jag insåg att det måste vara förvirrade katter. Värmen som kom åter måste ha förvirrat dom jävlarna så dom tror det är vår. Det låter sjukt äckligt. För ett antal år sedan hände samma sak när jag sov, jag vakande av förtvivlat spädbarnsskrik och fick panik…sökte efter ett barn ute, tills jag såg kattfan. Grr!!

 

Kommentera

