Inte enligt boken

Det fick jag sagt om mig idag. Alltså jag vet ju det egentligen men känns lustigt att höra från tredje part. Nu var det massageterapeuten som sa det. Fick en annan eftersom jag behövde få en akutare tid. Slängde av mig tröjan och sa att det är åt helvete, hela kroppen och lite till. Hon la händerna på ryggen och nästan hoppade till, jag var kokhet och hon frågade om jag hade feber. Nope bara köra. Hon vågade inte riktigt och hämtade min vanliga massör som kände av och kollade. Hon fick lite tips och trix av honom och det var efter det hon sa att jag verkligen är undantaget från boken.

Jo tack jag vet sa jag. Men jag svarar bra på massage så det är bara att köra och jag tål det mesta. Det roliga i kråksången är att värmen försvann totalt efter lite magnetlaser och jag hade inte en enda låsning. Detta trots att jag har haft sjukt ont i flera veckor, att kroppen och musklerna är bättre rent fysiskt. Svarade på frågor om gluten och allt möjligt och sa att det äter jag inte. Det är inte problemet varpå hon svarar att ingen vet var felet är och varför. Tror väl fan det! Då hade jag varit botad.

Nåja nu är jag mör efter att musklerna fått en duvning och tid till zonterapi är bokat, varför inte prova nåt nytt. De skrattar då hela vägen till banken medan jag uppgivet sliter fram kortet och betalar. Å andra sidan måste jag försöka och testa olika vägar för att få ordning på skiten. Har legat sömnlös, haft den sjukaste huvudvärken, gnisslat sönder tänderna osv… Förmodligen kommer allt tillbaka i det lilla men ack så besvärliga ordet: stress.

 

9 thoughts on “Inte enligt boken

Kommentera

