Hoppjerka

Tänkte väga upp det sista inlägget, från seriös till oseriös…för att ställa till ordningen så att säga. Jag har ingen heder what so ever. Fredagkväll var det och rastlösheten kom krypande…eller det var mer en käftsmäll om sanningen ska fram. Planen att umgås med kidet blev inte av, hon ville inte alls hänga med morsan. Vid halv tolv tog jag taxi och mötte upp med en gammal hästkompis (alltså inte en häst utan människa som hållpa med hästar) och tog några öl på puben och surrade om allt möjligt.

Vi ledsnade där kring ett snåret så då våldgästade jag MNK, som bor ett stenkast bort. Ja vad säger man om det då…tror inte han varit i närheten av vare sig rakhyvel eller sax sen jag såg honom sist. Världens skägg och långt hår, och hår passar honom inte öht. Lägg till spelande på datorn, morgonrock och jag vet inte allt. Kändes som när mina pojkar var tonåringar och LAN:ade hela nätter, men han är ju nästan tjugo år äldre än dom var då. Nåja vi svamlade på lite medan jag väntade på min skjuts. Big var och jobbade och skulle passera vid tretiden på morgonen och han skulle fiska upp mig. MNK surrade med sina ”kompisar” och jag med Big…wierdoklubben.

Promenarade ner till storvägen och hoppade in. Vet inte vad jag ska säga men fordonet invigdes då ordentligt, på vägen ovanför hans hus. Tur som faaan att det inte passerade någon bil just då för det kunde lika gärna varit neonskyltar med hans namn och även aktiviteten. Efteråt åkte vi till honom och tog bilen för att köra hem mig. Lite konstigt kändes det eftersom han inte bor själv. Fick nästan känslan att han ville bli caught red handed, fick inget svar när jag frågade vad det handlade om. Nåväl inte mitt bekymmer.

Lördagen såg jag The Heat igen och skrattade så jag nästan kissade ner mig. Vi åt godis och drack julmust. Idag har jag brottats med vinterdäcken för det har liksom blivit vinter, stora lapphandskar seglar ner och det är vitt på marken. Fjärde däcket orkade jag inte få lös så jag måste åka till pappa där det finns mer verktyg än ett skevt fälgkors. Givetvis har jag tiggt mat, körde barnbarnskortet. Men hon är såååå sugen på morfars mat, hon saknar din matlagning. Nu var ju då han som mig ungefär så han styrde upp morsan så hon fick laga mat. Men vad gör det? Jag är glad och nöjd om jag slipper :).

Ska avsluta min helg på stallmöte så det någon gång blir rätsida på allt. Varför ska det inte bara vara enkelt?

 

Kommentera

