Bloggandets dilemma

Läste precis hos Sol angående bloggandet och mindre kommentarer. Funderade lite hur förändringarnas vindar har blåst över bloggvärlden och hur jag funkar. Fastande för många år sedan på Bloglovin, där jag samlar mina ”bloggar” ni vet på den tiden när man faktiskt sökte nya bloggar att läsa. Sen hände något, sökandet glömdes bort och jag hängde kvar och läste alla gamlingar mer eller mindre frekvent. Kanske beror det på att jag själv ledsnat lite på att blogga för här händer det ju som sagt var inget nytt. Det är ungefär samma tema som dyker upp, inga större förändringar i livet. Dvs. tråkigt. Dessutom har jag förlikat mig med tråkigt.

Jag måste vara nöjd med hur livet är just nu, det finns inga alternativ. Antigen kan jag välja att gnälla på skiten eller göra det bästa av situationen och bara vara. Då menar jag även utan att stressa upp mig och känna att inget händer, för det gör det inte. Utan att förlika mig med tanken att det kommer vara så här något år till, att inte jag är i fokus (tycker att jag alltid borde vara i fokus men det är en annan sak ;)). Jag får rodda med ungar, ex, hästar och hästägare, lägga pengar på tråkiga saker och strunta i att förverkliga mig själv. Jag behåller mina KK:n för att jag helt enkelt måste ligga någon gång men inte träffa någon seriöst då det är helt omöjligt just nu. De är långt ifrån perfekta men det struntar jag i, jag ska inte leva med någon av dom.

Åter till bloggandet. Okej att jag skriver om tråksaker för annars måste jag hitta på ett parallellt liv men jag gillar att skriva lite ibland. Inte mycket om tankar och känslor, bara ibland i dolda inlägg för det är privat. Resten av svamlet bjuder jag på och det är ingen folkstorm hit om man säger så :D. Jag läser vidare på andras bloggar och då framförallt genom Bloglovin appen och det är liksom den som ställer till det. Ni som har den vet att man kan läsa inlägg men vill man kommentera så måste man surfa in på själva bloggen och där ibland skriva in sina uppgifter som jag aldrig kommer ihåg så det är sällan det händer. Tänker ofta att jag får kommentera sen. Joråsåatte…så klart jag kommer ihåg det!! Ibland när jag har tid så surfar jag in så klart, men det går att räkna på fingrarna hur ofta det händer. Läser ju bloggar när jag har tråkigt, läs möten, så då måste man ha ett öra och öga på kollegorna också.

Men lite trist är det ändå. Hur gör ni? Finns det något annat fiffigt sätt?

23 thoughts on “Bloggandets dilemma

  1. Jag har blivit sämre på att kommentera hos folk …
    Skäms på mej

    Men många gånger sitter jag vid mobilen nu å det är inte samma sak som vid datorn

    Men visst är det kul med kommentarer ?
    Set piggar upp och sporrar juh lite ..
    Jag ska bättra mig 🙂 ❤

    • Jag är världssämst som sagt var, sen glömmer jag bort det om jag inte gör det direkt. Håller med om mobilen, det blir lite meckigare helt enkelt. Klart det är skoj med kommentarer. Får också lova bättring 🙂 <3.

    • Va, jag kan inte det vare sig på wordpress eller blogger. Märkligt, för det måste väl va samma app? Kör ju mobilversionen, kan det vara det? Verkar som om vi alla blir sämre och sämre att kommentera :).

      • I alla fall på wordpress. Kollade nu på bloglovin i mobilen, och min står inte iklickad som mobilversion. Dock har jag alltid svårt för att kommentera på blogger. Där får jag fylla i namn och adress. Jag suger verkligen på att kommentera 🙂

  2. Men nu så är ju dina uppgifter sparade så du behöver inte skriva in allt om du ska svara på ett wordpress-inlägg. 😃
    Men det är ju kul att få kommentarer. Ett bevis på att folk tycker om bloggen.

    Kram

    • Från bloglovin funkar det inte alltid. Speciellt i tidsbrist så ids jag inte surfa vidare till inläggssidan å då glömmer jag att gå in å kommentera sen. Blogger är bara att glömma. Ja jag vill ju kommentera men svårt när man är å smygläser på jobbet, då ska det gå fort 😉

  3. Jag har inte bloglovin utan ser bara i widgeten på min blogg om någon skrivit ett nytt inlägg, sedan klickar jag vidare därifrån. Jag använder dock oftast datorn för att läsa bloggar. 🙂

    Jag har också varit dålig på att kommentera ett tag, det har varit en hel del som hänt hos mig själv som gjort att jag liksom inte tagit mig för. Skärpning på alla håll och kanter, alltså!

    • Har liksom kommit in i bloglovin och använder aldrig den ”inbygda” det är väl dessutom bara wp-bloggar? Läser ju några blogger också, I-landsproblem. Vi kanske har slutat kommenterat för att vi redan sagt allt :D. Jag är ju också lite lat i kombo med ovannämnda. Ja nu skärper vi oss. Dessutom så kollar jag sällan och aldrig in några nya heller…apdålig koll!!

  4. Skitbra tips från coachen: Bli föräldraledig, slipper du stressläsa inlägg och kanske hittar fler häftiga knappar o trycka på!! =D

    (Kanske de där kk-pågarna du sexar loss med misstycker, men de säkert storsinta o ser the bigger picture…)

  5. Mina kommentarer är lite som mina blogginlägg. Jag skriver dem, för att sedan radera då jag tycker att jag inte tillför något med mina fåniga ord… Men jag läser ju iaf 🙂

Kommentera

