Såspäron

Lung och skön helg med mycket stallpyssel på agendan. Inser att det är som balsam för själen och det jag gillar mest. Rider gör jag knappt mer överlåter det åt andra. Men städa, sopa, mocka och pyssla medan kattorna springer kring fötterna och hästarna frustar…det är livskvalité. Innan man kollar kontoutdraget och för över 1 800 för höt och 800 för hovslagaren och några hundra för täckena och några hundra till här och där och att summan landar på femtusen. Då jävlar vill man… Men annars är det mysigt.

Vila, se teve och fixa hemma utöver det. Ensam. Ingen att fixa mat till, ingen att prata med, ingen som vill se annat på teve eller köpa godis eller busa eller vara dramatisk. Ensam. Ensam är fan skönt. Inser att jag älskar att vara själv. Strunta i att svara i telefonen eller på meddelanden. Exakt vad jag behövde och tur var att jag fick det för idag var det en pmsig dotter som jag möttes av. Stackars barn. Förtvivlad av något hon läst på nätet som hon levt sig in i och så säger hon att jag har ju mens och då blir det så här och du får fan inte säga det åt någon. Älskade unge. Medicinen var prat och Youtuba såspäron så var allt på topp. Kalas med bus med barn och skvaller.

Kan det bli helg igen så får jag vila :).

6 thoughts on “Såspäron

Kommentera

