Harmony in life

Välstädat hus, vanligdoftljus, Bohemian Rapsody på hög volym, nyligd, osten i rumstemperatur och tillika vinet medan bubblet till Mimosan är på kyling. Vännen är på väg med lagad mat, jag håller med vin och ost samt hembakt fröknäcke. Min vän bestämde visst att det är bäst att hon lagar mat :). Dessutom är jag rätt utvilad eftersom jag drog från jobbet och inväntade Big innan hämtning av barn på skola. Som jag åt honom efteråt, jag är mjuk i fotlederna…då har man släppt spänningarna va.

Fem timmar Outlander står på dagordningen, förutom allt annat. Hennes man upplyste henne om att vi behöver starta tidigt så vi hinner, tur han styr upp oss. Det kan vara så att han är väl medveten om hur tiden flyger iväg när vi två väl umgås och kanske vill han ha hem henne i hyfsad tid. Om vi är klar i hyfsad tid ska jag köra en repris med Big och fler är tänkta i helgen, men det brukar gå som det går. Spelar roll, idag är en riktigt bra dag och Queen och Freddie Mercury har varit med mig sedan jag vaknade i morse och i lurarna på jobbet och sen här hemma. Att det snöar ute stör mig inte ett dugg.

 

2 thoughts on “Harmony in life

Kommentera

