Telefonsex och främlingar

Fredagkvällen och lite vin och lite meddelande med den där Ö-vik killen. Inget sex what so ever som beräknat. Men näst bästa lördagmorgon, telefonsex…blev ingen dyr räkning där, vadå uppvärmning. Det där telefonsexet har vi utvecklat till en konstart, men alltså det slår ju inte det riktiga men jag fick i alla fall ro i kroppen för att ta tag i det viktiga här i livet. Att sanera min svinstia till hus. Då menar jag rejäl skrubbning av badrum och kök framförallt. Höll på mest hela dagen och så klart messade med Ö-vik mellan varven.

På kvällskvisten ringde min barndomsvän och var lyrisk över nya serien Outlander, vi har bägge läst boken Främlingen och trånat efter skotten Jamie (jaaa vi faller tillbaka till fjortistiden även här). Vi har alltid läst likande böcker och gillar ju vissa typer av karlar och det har nog knappats förändrats sedan tonåren. Trots det har vi stått ut med våra äkta hälfter men ändå tagit alla tillfällen vi kunnat till att prata om våra litterära hjältar/män. Vi ringer och ger boktips och vet direkt vilken bok den andra också skulle gilla. Sååå nu ska vi då träffas och se ovannämnda serie tillsammans, utan hennes man, och dricka vin och sucka över han Jamie. Lär väl läsa hela serien efter detta.

Jag tänkte ju vänta med att se serien tillsdess men tror någon att jag kunde hålla mig? Nope såg de fyra första avsnitten och lär se resten idag. Det blir bra det här med tanke på att det är min sista vilodag där jag faktiskt måste ta det lugnt.

2 thoughts on “Telefonsex och främlingar

Kommentera

