Ståkkholm

Ja jäklar i min låda vilken kurs, asbra verkligen! En sån där kurs där man får jobba med sina projekt och det finns proffs som hjälper en. Älskar’t! Slet fram till tio på torsdagkväll och till tre på fredag. Hade en kollega från Skellefteå där och hon och jag hookade upp med två killar (män) från Daaalarna och for på en belgisk ölbar på Vasagatan och drack en öl efteråt. Grabbarna skulle vidare med tåget så vi vinkade adjö och gick på bolaget på Vasagatan, en flaska rött lockade. Väl inne på bolaget hittade jag snabbt en flaska som en kvinna tipsade om. I ögonvrån ser jag två kostymklädda herrar med öronsnäckor och undermedvetet tänkte jag att de var med någon värry important person. Jorå, Stefan Lövén hade nog samma ärende som jag :D.

Min kollega ville fota och jag sa skärp dig du kan ju inte börja fota honom här. Jorå det kunde hon visst, på håll och sedan sprang hon över på andra sidan gatan för att ta foto när följet kom ut. Givetvis gav han växel åt en tiggare. Hon tyckte det var märkligt att han gick själv men än är han inte statsminister i alla fall. Klart han måste köpa sitt vin en fredag eftermiddag som vi andra, förmodligen efter avtalet med MP?

Åter till dalmasarna. En var rätt så snygg faktiskt. Väldigt gift men väldigt snygg och vi pratade och jobbade lite tillsammans under kursen. Trevligt att ha att göra med. Å dialekten! Älskar’t. Fan han skulle ju ha varit singel tycker jag. Nåväl vad är en dag på slottet. Varför ska en snygg karl som är trevlig och har underbar dialekt vara singel. God damn!

I övrigt rände vi lite på stan tog ett glas vin till och sen åkte jag till sonen och nu har vi sovit ikapp. Honom sparkade jag upp vid ett idag så åkte vi en snabbis till Gamla stan och Sifi-bokhandeln för lite bokinköp, sen en girokebab och äckligt god glass. Båda två kände inte för nån vidare shopping eller ens vandra runt så nu sitter vi här och hänger. Jag med ett glas vin och han med Cola. Blir inget umgänge eller nåt. Jag är för trött och sliten helt enkelt.

9 thoughts on “Ståkkholm

    • Alltså ja vet inte. Och om han vore det så vette fan om han är min typ. Iofs verkar ju vilket ök som helst gå hem i det Justsayinska hemmet eftersom jag är totalt smaklös…hm attans att jag inte tänkte på det ;).

Kommentera

