En sticka i tanken?

Visst nämnde jag vissa bekymmer med bilen? Jorå, det går bra nu, verkligen. Messade MNK och frågade om vi skulle hångla i morgon…vad har det med min bil att göra tänker ni och jag ska komma dit snart. Han nämnde att han ska städa och jag sa städa på då är jag hemma och dessutom är det sanering du pratar om. Han tjatade att jag skulle komma och hjälpa honom. WHAT!!

Tänkte till en stund och sa okeeej vi gör ett byte. Jag städar och du lagar min bil. Här tror jag han tänkte, no brainer. Det var innan jag kontaktade honom ikväll. Åter till tidigare idag då sa jag att jag behöver få en bil som inte har ett avgasrör som är trasigt och kolen i fläkten behöver bytas. Bra så. Tror faktiskt han trots detta övervägde det. Ikväll sa han köp en ny!

Varför kanske ni undarar. Då ska jag svara att piképolisen körde efter mig i en halv mil innan de slog igång sirenerna och stoppade mig. Jag kollade mig hysteriskt omkring i bilen (varför tror man helt plötsligt att man har flera kilo knark i bilen när polisen kommer ikapp en???). Resignerade och vevade ner rutan när polistanten kom fram och frågade om det var min bil. Ja tyvärr var det spontana svaret. Liten parentes igen så låter det kanske som en knarkarhuliganbil men det är ffs en sketen tantkombi.

Får jag se på körkortet? Eee alltså jag har inte med det, men jag bor här framme mumlade jag fram och lät superskyldig till knark/våldsbrott medan hon fipplade med blåsröret till alkotestet. Jaha nu såg jag inte bara ut som en knarkhuligan utan som en fyllkärring. Iofs så är det nog bara såna som kör såna bilar som jag har. Blås och host samtidigt men nää jag var ingen fyllkärring. Pojkpolisen (God DAMN va snygg jävel) kom runt och lyste lite här och var. Dottern kissade nästan på sig bredvid mig men jag är ju van trots paranoian över alla konstiga brott jag ska dömas för. Förargelseväckande utseende kanske? Störande av ordning och nattsömn också för den delen.

Dina bromsljus funkar inte och det lyser starkt…jag bara Aaa det har blivit nåt elfel kollade upp det i veckan (näsan växer här) och ska lämna in den. Avgasröret gick nyss av det är därför den låter. Ja bra, du har märkt det. No shit! Listan blev ungefär en kilometer längre och summan av kardemumman är att MNK inte alls är intresserad av arbetsbyte, men jag tycker det vore ett rättvist byte för hans lägenhet och min bil går att beskriva ungefär på samma sätt: liten och sketen men funkar i brist på annat, ser ut som en soptipp och behöver saneras ordentligt, med hjälp av Antisimex, gammal men det nödvändigaste funkar (läs AC och sätesvärmare i bilen, i lägenheten funkar de två kokplattorna men inte värmen) och bägge är billiga.

Nä nu känns allt svinbra och en sprojlans ny vit Audi har studerats på Blocket. MNK erbjöd sig att skjuta hästen så pengar finns.

Återkommer i morgon med nya problem :D.

12 thoughts on “En sticka i tanken?

    • Ja det är toppen, är lite som prosititution ibland. För ett jobb hemma erbjöd jag Big 200 spänn och en avsugning, dock kom hans far och utförde jobbet så dealen avblåstes och ingen fick nåt :D. När jag och Big umgicks mer regelbundet så fick han laga bilen mot att jag städade hos honom. Bra byte även om jag hatar att städa.

Kommentera

