Mina pojkar och jag

Loppisfix – check, häst – check, hem – check. Inga problem alls trots lite vinbakis. Ursäkta mig men de där flaskorna rödvin är jävligt odryga! Skulle ta två glas. Ja mina glas är stora!!

Sista dagarna här har jag orkat reflektera över ”mina” pojkar, de har inte fått såå mycket utrymme i tankarna i övrigt. Tid för jufsande har inte funnits, ej heller ork och framförallt inte lust. Big vill ses alla gånger jag inte kan. När jag jobbar eller när jag har barn hemma (nästan alltid). När jag inte har barn då hör han knappt av sig. Så det får vara, jag roddar inte i det eller pusslar med tider. Det är helt och hållet hans jobb. Men vi surrar ju nästan alltid. Mycket debatter om politik. Oj oj oj…här snackar vi att man är sig själv närmast helt och hållet.

MNK då. Tänkte tidigare att han eventuellt kan har varit en gnutta irriterad på mig sen sist. Utekvällen när jag dansade och pratade med barndomskärleken mest hela tiden. Också MNK:s födelsedag. Också så stod de bredvid där på dansgolvet. Men han är ingen som kör med spel, tror jag…så om han hade varit sur så hade jag fått höra det.

Anledning två att han kanske kunde eventuellt varit småtjurig på mig är pga FB-konversation när jag länkade till en bild (skyller på Sol här helt och hållet eftersom hon lagt ut länken) på hans kommentar om att kvinnor inte kunde köra bil heller. Bilden gick ut på att en karl säger att kvinnor inte kan fickparkera varpå kvinnan svarar att det inte är konstigt när män hävdar att tjugo centimeter i verkligheten är tio. Anledningen att jag började tänka på det var att min syster kommenterade MNK:s bild på en älg han skjutit på FB med orden: Vad liten den är! och senare skriver hon: Ja storleken verkar ju inte ha någon betydelse!

Idag ville bägge ses. Big frågade om roadtrip. Som om jag bara kan lämna ungen i stallet som jag gör med hästen, bara be någon ta hand om den. MNK frågade om jag tappade några ägg (la upp en bild på kraschat ägg) och sen om jag var barnledig. As if!

Summan av kardemumman är väl att jag himlar med ögonen och tänker ORKA! Orka pussla med pojkarna. Orka ens försöka få till det. Nu kanske jag bara är kaxig för att jag i princip varit sjuk och hängig en månad och när jag väl är som folk så pusslar jag järnet. Nu kvittar det lika. Nu vill jag träffa prins Charming och skeda i soffan och bli serverad underbara helgmiddagar och ta sovmornar och vara helt uppfylld av kärlek. Hoppsan där drog drömmarna i väg å det vildaste.

4 thoughts on “Mina pojkar och jag

  1. Haha! Den bilden är ju skitbra! Inget alls att bli sur över, men nu när du säger det så rynkade nog Vikingen lite på pannan när han såg den. 😀 😀 😀

    Ja, det är väl dags att du slutar leka med småbarnen och skaffar dig en redig man nu…

    • Hahaha du ser, klart dom jäklarna tar åt sig 😀

      Småbarnen är bara kvar av två anledningar. Den största är att inget seriöst skulle funka just nu för min lilla familj och anledning två är att de stora pojkarna inte hittat hit än (har slutat leta, de får leta mig ;)).

Kommentera

