Varför inte fortsätta på samma spår?

Hej, hej missärbloggerskan här. Varför inte toppa bältros och annat elände med ögoninflammation och tokförkylning? En gillar ju att leva on the edge så att säga. Men jag hann faktiskt anda lite lätt och luftade mig på en afterwork i fredags som var ett trevligt avbräck i eländet. Var dock förvånad över att jag var så dålig dagen efter trots modest drickande, men nu vet jag.

Jag var på gränsen till att sjukskriva mig trots att det inte finns i min idévärld om jag inte har magsjuka eller ligger medvetslös, problemet är bara att jag fan inte har tid. Har efter raketinledningen på hösten för mycket att göra för att kunna vara hemma. Idag kämpade jag med mig själv och försökte övertyga mig om att jag skulle må bra av att ligga i sängen, läsa, dricka te och sova som bara den. Men förnuftets röst vann inte utan jag sladdade in med mosigt ansikte och smittade ner alla andra.

En stilla reflektion. Även om man är förkyld och har ögoninflammation så man inte kan sminka sig, varför måste man samtidigt ha dåliga hårdagar?

Till helgen ska jag försöka ta igen det där med vila, dricka te och läsa så jag är tokladdad inför Stockholm på onsdagkväll och kursandet. Det lilla jag hunnit tänka är att sova hos sonen till torsdag för att åka genom hela stan på kurs och åka till Blondie med nya familjen och sova till fredag för att sedan återvända till sonen.

Samma helg kommer barndomsvännen med sambo samt vuxna dottern med flyttlass. Det är alltså dottern som flyttar dit och då har jag konspirerat lite med henne om en eventuell fest fredag eller lördag. Känner jag mig själv tar orken slut men planen är bra och lite festligheter behövs.

Pojkarna då? Vilka pojkar? Har glömt hur dom ser ut, eller det var en sanning med modifikation eftersom Big svängde förbi förra helgen och kollade på mitt avgasrör. Alltså inte mitt utan bilens och han konstaterade väl det jag själv såg när jag kröp där under. Röret av innan ljuddämparen så man kan säga att jag hörs när jag drar fram med min fula skrotbil och dessutom har fläkten lagt av så jag ser inte så bra när jag drar på mornarna.

 

4 thoughts on “Varför inte fortsätta på samma spår?

  1. 5min rast o vila på stället rekommenderas genast..!! Sen tänkte jag säga att du får sexa loss med Bosse Bildoktor för o få det billigt lagat, men se det gör du ju redan..;-)

    • I morse övetalade faktiskt Big mig när han ringde och väckte mig. Jag är hemma från jobbet!! Känner mig lite vilsen nu.

      Behöver en riktig Bosse Bildoktor som även är sexgud, handyman, har en fantastiks personlighet och vill försörja mig till döden skiljer oss åt så jag kan (nästan) sluta jobba. Fast egentligen behöver jag nog bara en ny bil ;).

Kommentera

