Bang en boomerang

Det är så jag jobbar med sjukdomar, inte kärlek som låten säger. Okej då jaaa jag lyssnar på den låten just nu, hade inget budskap alls, skriver bara för att jag måste vänta sju minuter på att äggen kokar.

Sjukdomarna börjar klinga av. Fortfarande ont i sidan men bättre, förkylning och halsont ignorerar jag bara å det starkaset. Sjukdomar kommer alltid i fel tillfälle. När vi har som mest att göra på jobbet men idag känns det som om den vågtoppen också har klingat av. Intensivt arbete med valet med kulmen igår. Bra teamwork och nu är det som sagt var klart.

Vet jag mer hur jag ska välja? Nej det vet jag inte, inte helt säkert. Jag lutar mot bägge blocken i olika frågor…så klart. Borde bli diplomat? Men nu står jag och trampar mellan två patier på samma planhalva i alla fall. Får magsår av allt tänkande. Kommunvalet kör jag helt på personval och med tanken på att nytt folk måste in. De som suttit har allt förtidigt blivit gamla och trötta utan passion, dessutom är dom för nöjd med skiten de har åstakommit…rätt lite faktiskt. Så här tänks inte partipolitik alls så klart. Landstinget, suck…svåraste valet av alla då jag vet minst. Det jag dock vet är att psykvården är ett skämt likväl att de inte tar hand om unga i missbruk och dessa hänger ihop. Så jag har grävt fram en person som vurmar för dessa frågor och hoppas på det.

Idag ska jag rösta, trots att jag står och väger…kommer inte bli klokare med några extra dagar utan kommer stå där vindögd med blanketterna fladdrande.

I morgon blir det AW, så välkommet att det finns inte. God mat och gott vin är grymt efterlängtat. Dessutom ska jag skaffa en plan till kursen i Sthlm på två veckor, då ska det slitas i dagarna två samt att jag ska umgås med sonen och flamsa med Blondie.

Nu jobb!

Kommentera

