Att introducera den nya

medarbetaren. Killen har börjat förra veckan och vi håller för fullt på att härda in honom i kulturen på jobbet. Idag på fikat: Chefen, Just Sayin, Nyen, Teknikern, Missionsförbundaren och några till. Bakgrunds information som hastigast. Det har varit hög medelålder och en kristen anda…till jag började. Snacket gick om eknomi och att fuska och ta betalt från flera instanser. Chefen den berömda paragrafryttaren fick nästan hjärtslag och började yra något om aldrig i livet och att hon inte ville hamna på Hinseberg.

Just Sayin: Men fan så härligt då blir DU någons lilla bitch! (skrattade rått). Chefen satte kaffet i vrångstrupen och Nyen kippade efter luft och kämpade för varje andetag. Han nämnde något om inre syn som aldrig skulle försvinna. Eftersom jag tycker att jag är så förbaskat rolig så spårade jag ut och pratade om att inte tappa tvålen i duschrummet och andra dåliga fängelseskämt.

Diskussion nummer två var min bältros. Om hur det smittar och vem och med vad. De som inte har haft vattkoppor kan få vattkoppor, that’s it. Den nya blev lite orolig för han hade inte haft vattkoppor, ej heller chefen varpå jag påpekade det uppenbara: Ge fan i att gräva mig på brösten och OM du gör det anmäler jag dig för sexuella trackaserier. Stackars karl blev högröd i ansiktet medan alla skrattade sig harmynta.

Så ska dom tas nybörjarna ;).

6 thoughts on “Att introducera den nya

  1. Men om dina bröst nu är så stora att du har vändradie som en oceanångare, hur ska den stackaren som går bredvid dig undvika att beblanda sig med dom?!?! *facklig fråga känner jag, vem trakasserar vem liksom…* 😉

Kommentera

