Husmor?

Två intensiva dagar avklarade. Idag har jag bakat så det står härliga till, på arbetstid. Inte illa. Lite roligt bara att jag som aldrig bakar har varit instruktör och visat andra hur man gör. Är nog en naturbegåvning och husmor innerst inne ;). Tog dock på krafterna så jag slocknade på soffan och vaknade med kudden fastklistrad på kinden av allt dräggel. Frääääscht. Sen luktar jag underbart efter flera timmar bredvid en vedeldad bakugn.

Att grannen ringer och påminner att sotarn kommer i morgon är kanske ett tecken på att jag inte är vaktmästarämne. Varje jäkla år så glömmer jag att han ska komma och de jagar mig per telefon. Varje år får grannen fixa fram stege och öppna så han kan göra sitt jobb. Nu förekom hon genom att påminna att det är dags, att hon öppnar och att jag ska tömma kaminen. Nåja, man kan inte ha koll på allt heller ;).

 

2 thoughts on “Husmor?

Kommentera

