Färg och misslyckanden

Gårdagen gick ju i princip i färgens tecken. Vi mötte upp systerdottern vid hårprodukterna på en av ortens affärer. Hon skulle ha en blond färg till hennes ombre och dottern en mörk. Okej jag erkänner att jag inte hade full fokus på hennes färgval utan nickade instämmande när jag såg exempelbilden. Själv gör jag allt hos proffsen och om jag ska göra nåt själv så köper jag även grejerna där.

Eftersom jag är ombreproffs, tackar gud för Youtube ;), så skred vi till verket med folie och hela kittet. Sen i med dotterns färg. Samtidigt förbereddes min tatuering. Snacka om homeparty.

Om vi säger så blev min tatuering lyckad trots att det gjorde ont som faaan. De andra jag har är stora och visst gjorde den på armen ont men fan vore annat efter sex timmar i stolen. Men den här lilla jäkeln kändes och känns fortfarande. Risken är att jag inte kan spela innebandy, får jag en smäll där ikväll så dör jag. Nåväl dotterns hår blev oxå bra. Ombren då?

Tekniken var fantastisk och jag kände att jag var ombregudinnan perdonifierad. Men vad hjälper det när färgen var betydligt mörkare än väntat och visade sig hamna i samma färgskala som överhåret. Nåväl vi hade det trevligt och nu har vi ju tränat till nästa gång. Då tänkte vi göra på riktigt :P.

2 thoughts on “Färg och misslyckanden

Kommentera

