Dödens död

Fredag, äntligen! Har jobbat halva dagen och hunnit med kaffe på stan samt mer kaffe och umgänge som inkluderar skvaller om all drama som varit sista tiden. Efter allt skvallrande och på tok för lite sömn dog jag på soffan. Sömn har varit en bristvara de två sista dygnen. I natt somnade jag väl vid ett tiden och vid tvåsnåret dök Big upp. Som vanligt kom han hem från jobb på kvällen och så packade han om för färd söderut. Nöten frågade för ett par dagar sen om jag skulle komma med. Hade varit skoj men alltså lite mer framförhållning behövs för att ordna med barn och allt. Hade blivit en tripp på några dagar med en övernattning, tom en sväng till Göteborg. Men men…hade faktiskt kunnat tänka mig att stanna i Sthlm hos sonen om inte annat. 

Planen i natt var att han skulle komma förbi och mysa en stund, inte nödvändigtvis ligga. Hur det nu kommer sig att vi ska mysa mitt i allt också. Det är liksom inte det som varit fokus när vi träffas. Det gick åt helvete med mysandet till att börja med men vi kompenseade det efteråt med en somning. Big skulle ju köra så mycket som möjligt under natten, men han snarkade som en gris i flera timmar.

Jag var astrött på jobbet och segast. Har ju varit lite väl intensivt med alla dårar men igår så sydde dom i alla fall in muppjäkeln som bor här.

I morgon ska det färgas. Hår gånger två och så min underarm efter det. Sen finns inte den minsta lilla plan. Jag och dottern har gjort räkmackor och nu frossas det i ostbollar och godis. Det blir nog bra det :).

10 thoughts on “Dödens död

Kommentera

