What a night

Den stora utekvällen och säsongsavslutningen på somaren är avklarad. Lite strul innan jag kom iväg med bla trasig cykel, men halv nio var jag på festen med vinflaskan i högsta hugg och väskan laddad med kontanter. Trevlig kväll och ett försök att para ihop mig med en granne. Vi promenerade och mötte upp med den andra barndomskompisen vid insläppet och jag har en störning, måste alltid smita in…vänta ska bara kolla leget hur gammal jag egentligen är!

Väl på plats så dök den där killen upp direkt, han som ville dejta. Blev liksom inte av med honom så vi gick runt och kollade lite, träffade Big som i efterhand tyckte att killen liksom tjurade åt honom. Sen var väl kvällens ledord dansgolvet. Fy sjutton vad vi röjde lös. Bra musikmycket folk. Trevlig stämning och bäst av allt. Barndomskärleken. Plötsligt stod han bara där, lite äldre, lite kraftigare än den långa gängliga tonårskroppen, håret var kort och leendet lika brett som alltid. Han alltså. Oj oj oj så kär jag var i honom och oj oj oj vad han skällde ut mig då. Var väl rätt vild den perioden. 

Vid dansade nästan hela kvällen. Pratade och skrattade. Sa som det var att om han va singeln skulle jag hugga honom direkt. Tror han var rätt så smickrad av mina kärleksförklaringar innan kvällen var slut :D. Och inget jag sa var en lögn heller. Men men så klart är de bästa upptagna. I vilket fall som helst så stod han och pratade med någon kompis när Glinet från förr dök upp. Den unga söta som jobbar i samma byggnad som mig. Vet inte hur vi hamnade bakom ett hus och böt mobilnummer. Ingen aning, men så blev det. Mötte upp med barndomskärleken igen och vi fortsatte dansa som galningar till kvällen slutade. Då promenerade vi iväg och skiljdes där han skulle över bron och hem till sig. En bamsekram och lite suckade jag väl över att jag inte kunde ta hem honom och behålla honom för alltid. Rackarns

Han är så rolig, så charmig, vettig, snygg så klart, vettig, glimt i ögat och allt det där. Ååååååh säger jag bara. Jag vill!! Men vad är väl en bal på slottet. Fick promenera vidare och grät nästan en skvätt när alla taxibilar var upptagna och det är sju kilometer hem, skorna skaver och klockan är fyra på morgonen. Vem som ringde sen, jag eller Glinet vet jag inte, men han var i närheten så vi möttes upp. Skulle åt samma håll. Men han skulle till nästa by dvs en mil för honom att gå. Vi gick och pratade om allt och ingenting. Om hans idrottskarriär, vårt jobb, han menade att han var lite aspig och fastande i olika sysselsättningar. Nu aktiv i två idrotter på hög nivå. Om inte mina fötter hade varit så ömma så hade jag inte lidit alls att gå hela vägen. Ringde Big och bad honom fiska upp mig (helvete vad verkar ringa alla karlar både nya som gamla :D) ifall han fick tag i en taxi. Halvvägs ringde han och kom och hämtade mig, med sin flickvän. Glinet ville inte åka med, vet inte om han kände sig lite svår eftersom han vet vem Big är. Alltså inte att jag och Big har något utan de är väl i samma ålder. Hmm…Lite wierd måste jag säga. Speciellt när jag och Big svamlade som två tonårsflickor om både Glinet och barndomskärleken medan hon fnittrade bakom mig. Märklisch situation. 

Slängde i mig en macka hemma och fick meddelande av Glinet om jag bjuder på vatten innan han går vidare, så klart. Big ringde och vi surrade som galningar. Fy sjutton va full han var, han som nästan aldrig är ut och igår var han galen :D. Jag å andra sidan hann inte ens dricka när vi väl kom ut och alla kontanter skvimpade där i botten på handväskan. 

Fick lite dåligt samvete och messade MNK och frågade om han kommit hem ordentligt, sa jag att jag träffade honom? Ooo ja och han stod bredvid mig och barndomskärleken när vi dansade. Hälsade bara på MNK lite hastigt, hann inte ens prata med honom. Han var hemma och tyckte väl samma som jag…ont i fötterna av allt gående. 

i alla fall så har jag och Glinet surrat till sex i morse. Han satt på golvet och jag låg i sängen och halvsov. Inget hände. Kan bero på att han skaffat tjej :). Men smskonversationen vid nio i morse var inte lika kysk

Sammanfattningsvis en förbaskat rolig kväll. Efter att träffa barndomskärleken kommer jag säkert älta ihjäl mig över att jag inte kommer träffa honom mer. Fy så fin han är.

8 thoughts on “What a night

  1. Lät ta mig faen som hur kul som helst!!

    Pluspoäng för att du fick med alla karaktärerna i ditt livs såpa, fast saknade Will iofs..=P

    Fortsättning följer av eller?? Episoden där du får skjuts av big med flickvän kändes knepig ända hit…!!! Nåt att berätta för barnbarnen liksom…

  2. Mmm barndomskärlekarna är farliga. Man undrar hur mycket är någon bild man skapat i sitt huvud och hur mycket som verkligen är den sanna personen. 🙂

Kommentera

