Träna?!

Tror jag nyss lovade att åka och träna ikväll! Kommer inte ihåg sist jag var på gymmet. Vet inte om jag kommer ihåg hur man tränar med redskap mer. Vedhantering kan jag jue, det är liksom min grej nu förtiden.

Idag har jag dock sovit till lunchtid trots att farsan bokstavligt talat kapat stockar med motorsåg och kapat ved utanför mitt sovrumsfönster, som var öppet! Bar några stockar när jag vaknade men alltså värmen är ju tillbaka så det var tungt. Will svängde förbi med båten och yngsta dottern, skoj! Vi grillade korv och käkade och svamlade någon timme innan de fortsatte på böljan blå. Fick hoppa till havs innan vi åkte hem höll på att koka upp.

Skönt att komma hem till ett hyfsat svalkigt hem i alla fall. MNK messade för nåt tag sen om träning. Igår kväll messade han när han var på väg hem och ville ses men jag begjorde en rain check eftersom jag var där jag var så det blir idag i stället. Träning hade jag dock ingen som helst tanke om. Accepterade om han bjuder på käk sen. Lovar att träningen inte lockar någonstans, bläää. Hur ska man komma in i den rutinen igen?? Intalar mig själv att jag ska köra igång om en vecka, när jag börjar jobba igen.

Nu ska jag bara vila upp mig så jag orkar åka på gymmet. Eller kan man kanske låtsas att man är skadad (huvudet är redan kört tänkte mer ett ben eller en arm). Kunde han inte nöja sig med lite ”filmmys” som vanligt folk?

 

8 thoughts on “Träna?!

  1. Jag skaffade gymkort i fredags för en vecka sen och har redan varit på gymmet två gånger sedan dess. Ur led är världen och jag tror minsann inte att jag gillar det. 😐

Kommentera

