Nyårsafton?

image

Låter som tolvslaget på nyårsafton just nu. Åskan rullar in från havet. Provfotade en blixt med mobilen.

image

Många blixtar som inte syns, men ljust blev det.

image

Sekunden innan var det kolsvart på himlen.

image

Mot norr ser det ljust ut :).

Jag har precis hunnit snabbröja i mitt ”kontor”. Två

ungar som tror att huset är ett förråd. Ena ungen bor hemma och har spridit ut sig i två rum, sitt och broderns…hon alternerar mellan dom. Den andra broderns (just nu allmänt kallad Den Bättre) rum är förvaring av kartonger, leksaker, möbler, husgeråd osv… Alltså mitt blivande hemmakontor.

Nu ska det bli klart. Jag har rensat ett varv och smygslängt. Dottern sitter och halvgråter hos sin pappa och vädjar att jag inte får göra mig av med hennes saker. Motivering enligt henne: Du har ju ett rum!!! Min motivering lyder att jag inte fått någon hyrescheck från henne. Hon har alltså sparat ALLT från nyfödd. ALLT! ! Dvs fyller hennes saker hennes rum, broderns (vi snackar största rummet i huset, förrådet och delvis ytterligare ett. Suck!!

Sa jag att han där vedkillen preciiis dumpade ett lass på gården. Happy Friday!

2 thoughts on “Nyårsafton?

Kommentera

