Jaaaaa!!!

Då kom den äntligen tillbaka. Saknad och efterlängtad som den var efter några dagars bortavaro. Solen och sommaren. Den lyckan att få slänga ner lite strandattiraljer, köpa Bragokex och dricka och bege sig till stranden. Ny strand vid insjön med långgrunt men lite brunäckelvatten, tur det finns dusch hemma sen ;). Lurade med mig systerdottern med barn så vi jyrade på där i tre timmar innan jag åkte och hämtade sonen.

Det var visst så att man måste skruva fast plåtkanten på nocken. Det är högt! Jag vägrar. Det är såna gånger man ringer storbarnen och bjuder på grillat :D. Nu är det fastskruvat, barnen är utflugna, mess skickat till Big för bus (kommer väl inte hända men försöka duger :D) och i morgon måste jag iväg till stugan. Sista rycket för veden där och pappa kom med den geniala idén. KLART jag vill till stugan och hålla på med veden min sista barnlediga helg denna semester!!! Men som den goda dottern jag är så säger jag jajamänsan klart vi ska! Lite egen vinning för jag måste ha hem klyven, för i helgen dumpas det ved på gården som säkert behöver klyvas lite. Hurra!!! Vad skoj det är att vara husägare!

MEN tänker det vara sol och vackert så ligger iaf jag på stränderna hela veckan lång. En vecka till semester och jag trooor jag tänker jobba några kvällar när jag inte gör ved så jag har lite att flexa med sen. Så får det nog bli.

2 thoughts on “Jaaaaa!!!

Kommentera

