Å igen

Ytterligare en dag som sunkråtta. Men bara för att jag har både börjat dagen med en promenad (hörde jag wooooow) och sedan har jag städat och tvättat, burit in ved och förberett för ett lass på åtta kubik som dyker upp i helgen. Det ekar rätt tomt i mitt lilla vedsjul men åtta kubik är fan mycket att bära in och stapla.

Körde in dottern till en kompis nu vid sex och kände att jag inte luktar så förbaskat gott ändå, backspegeln meddelade mig att jag var riktigt sunkig i håret också. Äh tänkte jag och åkte hem och hängde tvätten. In på gården kommer Will på sin cykel. Han har kommit hem efter hela sommaren i Halland. Kul iofs men varför måste det komma folk när man luktar apa och ser ut som något värre. Nåja han har sett mig sunkig förr. Vi satt och snackade om sommar, byggprojekt och städning. Och så klart om hans nya jobb. Han börjar ju jobba här i kommunen nu, förr jobbade vi tillsammans i grannkommunen och pendlade tillsammans. En utmaning men kul ändå.

Planen var egentligen att äntligen tömma mitt skrotrum och ställa i ordning ett extrarum/kontor så jag blir av med lite pappersexercis från köket. Men det får bli en annan dag. Fan det är så tråkigt! Inte bra att ha en massa junk som måste sorteras, slängas och sälja. Har liksom två såna rum och ett förråd. Jag gör inget annat än försöker röja och kasta men var fan kommer all skit ifrån?

Nåja trots sunkighet har jag ju varit social i alla fall, lite bättre än igår ;). Men VARFÖR får man alltid främmande (nu menar jag inte familj och jättenära folk de skiter jag i ;)) när man är som mest sunkig eller när huset ser ut som en rövarkula?

6 thoughts on “Å igen

  1. Alltså, fick inte jag ett komplett ”släkt”träd av dig härförledens, var där någon Will instoppad o förklarad tror du?? *gör om o gör rätt* =P

    • Will är ingen släkting heller bara en killkompis tillika gammal kollega som jag umgås med då och då. Spelar innebandy med, tar nån öl, han har varit med min familj och firat midsommar med sina barn osv… Snygg karl men inte någon jag har annat än som kompis ;). Ska jag räkna upp hela umgänget? De jag inte nämner vid namn, eller räcker det för herr’n 😉

Kommentera

