Stranden, stranden, stranden

Ja jävlar i min låda vad förbannad jag var på de små djävlarna. Lägg till att morsan inte gjorde det bättre när hon väckte mig vid nio efter en halvtimmes sömn. Pratade med Big och öste ur mig all ilska och det hjälpte föga. Somnade tre på natten ungefär och steg upp vid sju för att åka hemåt, barnvaktsduty i dagarna två. Hämtade ungen och ringde syrran och sa att nu blir det stranden. Hon lånade ett stycke tvååring och mot stranden for vi. Dottern med farmor mötte upp också.

Fy faaan vad jag har badat, heeela tiden. Har vattensäkrat en feg liten unge som nu efter två dagar inte är rädd när man kastar honom i vattnet, som dyker utan att hålla för näsan, som vågar gå så långt att vattnet nästan når munnen. Min halvstora unge har jag också försökt dränka :D. Om man kastar sig på dom så faller dom, speciellt om man leder viktligan :D.

Idag var det också stranddags med ett helt gäng visade det sig till slut. Bada, bada och åter bada. Lite solning mellan varven. Har plågat dottern med att stå på mina axlar och så kasta upp i luften. Har nog dammat av alla badkonster från barndomen.

Hemma brummar AC:n för fullt och det är rent av härligt att få lägga en filt över benen för att man fryser. Såå det händer inte så mycket. Big verkar ha hookat upp med sin sambo och blivit nykär för han har jag inte sett på en månad och knappt pratat med. MNK är på jobb i Norge ännu. Ikväll är alla ute och partar medan jag dricker några glas rosé här hemma och trycker i mig ostbollar.

I morgon blir det stranden igen. Över tretti på termometern ger inget annat val. Man måste vara nära vatten och där det fläktar lite. Nu klagar jag inte mer för det har varit två underbara dagar och värmen till trots har det varit mer än trivsamt.

6 thoughts on “Stranden, stranden, stranden

  1. Alla dränkbara tips emottages tacksamt…!!

    Menar du också att din upptagne man har gått o blivit upptagen med den han är upptagen med??? *snacka om att nu går skam på torra land…*

    En hink med kallt vatten kanske?? =D

  2. Haha, det gäller att se till att barnen ständigt håller sig på tå. Att riskera att få sin mammas tyngd över sig och bli dränkt – perfekt sätt! Så får man kidsen att överleva där ute i världen! 🙂

Kommentera

