Alltså det där med värme

I princip är jag för värme. Lång kall och delvis regnig vinter kräver ju några fantastiska sommarveckor med strålande sol. Det är okej. Men jag tror jag inte jag är skapt för trettigrader hela tiden. När man duschat hinner man med inte ens lyfta upp handduken innan man är torr.

Ja strålande sol idag igen och löfte om ytterligare en vaaarm vecka är mer än jag klarar av. Bil och AC tänker jag, och glass. Glassen sörplades upp i ett nafs. En nagel blev lagad och öl och rose inköptes. Hårfix och lätt sminkning ska inte vara förgäves, så är det. Vad göra? AC är trevligt. Hästen är fyra mil uppåt landet efter vackra sommarvägar. Samvetet sa köp morötter och låtsas för helvete bry dig. Han har nog glömt dig. Morötter väcker vilken slumrande kärlek som helst.

Hästpussar, klia framför örat så ett stort hästhuvud vilar i famnen. Klia lite på skapet (ja det är snoppen) och hästen står som en kissande hanhund och karln som lånar hästen vrider sig i skratt. Sa att han borde veta att vem som helst tycker det är trevligt att bli kliad där :D. Älskade fina häst som har det underbart bra utan mig. Kaffe och skorpa i bersån gjorde inte besöket sämre. En stycke dotter överlämnad och vin på kylning. Det blir en bra dag det här :).

8 thoughts on “Alltså det där med värme

  1. Skönt å höra att någon klagar på värmen 😉 Där vi befinner oss har det varit ett väldigt växlande väder. Sol, regn och hejdundrande åskväder två dagar i rad. Igår åskade det i flera timmar. Helt ok då jag ligger och latar mig på hotell 🙂
    En annan sak med värmen är att det går åt MYCKET rosévin!!

    • Låter som en dröm, att ligga i ett svalkigt hotellrum. Värme är okej om man kan dra sig undan liiiite iaf. Ska testa det där med mycket vin…det har varit dåligt med sånt i sommar! !

  2. Låter som en helt ok tillvaro det där…=)

    Skulle det inte bli nån grad varmare nästa vecka dessutom?? *soooooommar*

    Bara morötter o kli på skapet som fattas här..=D

    • Mer än okej och uppe hos oss klass ett varning pga 30 grader i flera dagar. Jag lider inte mycket. ..men mormor 89 såg inte ut att må det bästaste :(.

      Av mig kan du få morötter och kli på skapet…eller så kan din fru gå kurs här, det är nog det bästa 😀

Kommentera

