Å sååå tillbaka

Alltså den här sommaren är ju stört bra. Varmt och sen ännu mer varmt. Blev tre dagar i stugan igen och flyttning av ved sysslade jag också med. Planen var att stanna till på torsdag men idag var jag less på värmen och att passa upp på odågorna så vi packade ihop oss ikväll och att städa och fixa när det är 30 grader inne är fan inte lätt. Men det enda jag längtade till var svalkan hemma i huset och tystnaden förstås. Kan hända att jag behövde tvätta och kanske ha annat på mig än sunkiga shorts och bikini…tyckte jag började lukta lite ;).

Jag har ungefär en miljon myggbett på benen och de är röda och kliiga så jag längtade efter Salubrin också. Så nu är jag ren och luktar Salubrin. Kände dessutom att jag var seg, varm och trött…vilade en stund på eftermiddagen i den kvalmiga värmen. I morgon ska det regna och det längtar jag efter. Jag ska ligga inne och se serier och njuta av rinnande och rent vatten. På fredag ska jag möta en killkompis för en drink eller fler. Sen åker jag förmodligen tillbaka…det ska visst bli varmt igen. Jag vägrar klaga men trots massor med solskydd behöver min kropp vila från solens strålar.

Fan vad jag njuter av sommaren just nu, trots att jag inte är och flänger (mellan hemmet och stugan räknas inte). Ska ladda hem några serier och ligga och sträckkolla i morgon…kanske ska jag äta skräpmat och godis också. Börjar ändå fetta på mig så varför inte ;).

6 thoughts on “Å sååå tillbaka

  1. Apotekstanten stirrade klentroget på mig när jag frågade efter salubrin sist!! (Så ofta köper jag det!) Blev rekommenderad annan kletig [men faktiskt hyfsat fungerande] luktlös spray..men som gör dig vit..*bara köp* =D

    • Är halvvägs in i semestern nu och de loooovade några sämre dagar men det var nog bara ljug. Skönt ändå att gå in och jobba lite för att semestra igen :).

Kommentera

