Bizzi as a bee

Nu är det färdigt med fina skärgårdsbilder. Hemma i det verkliga livet med slokande rabattblommor och sönderbränd gräsmatta. Vyn utanför fönstret är grannens gamla bilar och gröntunnor. Nåja vad är väl en bal på slottet. Roade mig idag med att klyva ved i flera timmar. Det blåste lite men solen strålade, dvs inget strandväder men klyven står i lä så där ”solade” jag i stället. Efter avslutat värv dök jag i vattnet, eller nja jag hasade mig ner från flytbryggan och släppte aldrig taget utan sjönk ner, doppade med huvudet frenetiskt sparkande så inga fiskar skulle bita mig i tårna och sen häva sig upp snabbt. Kokade diskvatten, gick runt naken och torkade medan jag låste bodor och stugor och plockade in handdukar och fixade. Lite mat, diska och packa hem lite varor.

In och vända, säga hej till dottern och sedan vidare till systeryster för att dekorera partytältet inför morgondagens bröllopsbjudning. Röror fixades, det handlades och gjordes efterrätter innan jag åkte hem vid halv tio. Sen var det dags för en helrenovering av undertecknad. Dusch, rakningar, skrubbningar, extra bus på benen, lite orange i håret, trimma mustaschen och skägget och nu är det kväll va?

I morgon ska jag och fortsätta ställa iordning inför festen redan vid två, gästerna börjar droppa in vid fyra. Sommarängsblommor ska plockas, badtunnan ska eldas och det ska göras sallad och ställas fram buffé innehållande både mycket mat och detsamma av dryck. Sen ska det skålas, ätas, skrattas, lekas, badas och ha skoj hela natten lång.

Ett bekymmer dock är klädseln. Jag kom ihåg att fixa presenten och MiauMiau har gjort ett underbart fint bröllopskort, men kläder då? Nu skulle jag ha velat ha en sommarklänning. Inte min stil annars men det ska vara varmt och det ska eventuellt badas så klänning hade varit toppen. När jag ska hinna fixa mig är en annan fråga. Skitsamma det kommer bli bra även om jag kommer med stugklädseln.

Nu hoppar jag i säng.

11 thoughts on “Bizzi as a bee

Kommentera

