MacGyver

Det är nästan så jag inte törs skriva vad jag har gjort idag, risk för präktostämpel menar jag. Men å andra sidan kanske det väger upp de andra lite mer…opräktiga sidorna ;). Äh jag bara slänger ut det. Tvättat täcken, madrass (barn kissar visst i sängen ibland, rackarns), sängkläder, putsat alla fönster på utsidan. Bytt olja på bilen…eller det tog jag hjälp med för att jag inte vill olja ner mig. Min hjälp behövde dock nog så mycket hjälp av mig så jag blev oljig ändå. Ingen av oss fick lös oljefiltret, gick inte ens att slå igenom en skruvmejsel och vrida bort. Måste ha varit Ompalompier som skruvat ihop den biljävlen.

Jag har även varit till gammelexet och umgåtts när sonen hämtades. sa jag att det var strålande sol!? Fy sjutton va härligt att sommern behagade komma, den väntade bara till jag blev ledig. Lagade sen en enorm laddning mat så sonen ska känna att det är bäst hos mamma ändå :D. Efter det for vi på en roadtrip till gammelsvärfar uppe i urskogen. Han är så jävla skön den gubben. Sonen sa att farfar är en riktig norrlänning, där är det inget fejk. Han snusar lössnus, jagar, gör knivar, har jämthundar och flanellskjorta. Dessutom är han en jävel på att torka älg och renkött, med mig har jag två bitar torkat och en bit rökt älgkött.

Sen hann jag bara duscha upp ungar. Fick visst låna en lite skitunge någon dag till, blev dock av med en tonåring så det minskar på antalet eftersom. I morgon åker den sista och då ska vi till stugan med en vedklyv, hämta trallvirke och sen blir det att skruva trall för glatta livet. Jag tänkte få det gjort innan helgen. Snickaren ringde och sa att han kommer på onsdag så då får jag upp fasadvirket och då har jag bara målningen kvar. SEN kanske jag tar och skiter i allt det där praktiska och betar av bokhögen.

En bild på mina MacGyverskills. Glömde så klart en tratt men en Ramlösaflaska och en hästfoderbroschyr från Granngården löste det problemet….jag är ju norrlänning och har alltid en morakniv i bilen ;).

macgyver

 

2 thoughts on “MacGyver

  1. Tur du inte skitar ner dina exemplariska naglar !! 😉

    För övrigt har jag ett önskeinlägg bestående av ett släktrträd för alla söner/tonåringar/ungar/big/ex/nuvarande/dåvarande…=P

  2. Först och främst är dom här naglarna bullet proof, fingerleden bryts nog innan dom går av :D. Men satan så snygga dom är ;),

    Vänta bara det ska du få…men hur i helvete skulle jag få ihop det? Enkelt med kids och ex…men det övriga voj voj…ääääh det är hur lätt som helst!

Kommentera

