Lite lyx och flärd va

image

Två veckor över tiden när det gäller nagelfix och nu är jag nöjdast. Ny form och ny färg fick det bli. Färgen i toppen är mer rosa än på bilden men händerna är lika sjukligt vita irl.

Igår tänkte jag börja med min vardagslyx med ansiktsmask och bubbelbad. In i duschen och raka och tvätta sig och på med ansiktsmasken samtidigt som bubblet spolades upp. Glömde visst att sätta igen proppen så allt rann ju ut, nåväl det fixade jag ju och vattnet strilade vidare. Av en händelse stoppade jag ner handen i vattnet efter att jag kletat in ansiktet. Iskallt! Första tanken var att något gått sönder i karet men när jag resignerade och insåg vardagslyx in my ass så kom jag på att jag har ett proppskåp nånstans. Ja det är ett gammalt jävla hederligt proppskåp man skruvar in bakelitliknande proppar. Lite blixtar där och då tog jag ett glas vin.

Elektriker och byte av hela elsystemet tänkte jag. Ny varmvattenberedare också. Varför inte. Bara att tömma alla konton och besparingar. Fan va kul. Utan varmvatten resten av sommaren drämde hag också till med och hällde upp ytterligare ett glas vin, varför inte. Kan jag inte dränka mig i bubblet kan jag göra det i vin, så varför inte ta ett tredje glas!

I  morse fanns det varmvatten och jag hade supit i mig tre glas vin i onödan, men va fan hyn var fin efter ansiktsmasken och benen och övriga områden var slätrakade. Lite halvtaskig vinandedräkt fick de stå ut med på jobbet. Sa jag att de inte betalat ut vår lön idag? Men ja e int bitter jag har ju fin hy och snygga naglar :).

6 thoughts on “Lite lyx och flärd va

  1. Hahaha… Vilken ursäkt som helst duger för vin, anser jag! Och bara tanken på en sommar utan varmvatten – jag är förvånad att du inte gick raka vägen till spritflaskan. 🙂

    • Ja jag fullkomligt älskar när allt går åt helvete då får man liksom en orsak att pimpla vin mitt i veckan och vilken tidpunkt som helst. Tror det är därför jag sätter mig i kaossituationer :D. Nåja eftersom jag är är lite Timellsk när det gäller lösningar så är elhelvetet igång trots blixtrande proppar, jag luktar gott så varmvattnet funkar uppenbarligen.

Kommentera

