God morgon världen

image

De som känner mig vet att det hör till ovanligheterna att jag frivilligt vaknar i svinottan. Trots att klockan är sju har jag hunnit med att dra mig lite extra i sängen, men jag förfrös näsan, eldat för här är ungefär nollgradigt men vackert ute. Frukosten är intagen så även både snus och kaffe.

Slutet av juni ska det vara men det känns som september ute. Mjukiskläder, raggsockor och fleecejacka är morgonens outfit. Nu tycker jag att sommaren får komma till norr! Igår kändes det lite varmare men långtifrån någon riktig värme.

Helgen i övrigt har varit lugn. Dansa kring midsommarstång, lotter, fiskdamm och fika bland folk som trotsade kylan samt lite annorlunda midsommar middag med kyckling i stället för sill. Bastubad och lite vin och en omgång TP när barnen somnat. Jag och Gaddarn satt uppe till tre och körde frågesport på alla frågor och lärde oss nya ord. Progofobi var väl ordet för skäggfobi :D.

Jag och dottern blev kvar själva igår och bastun eldades upp igen, vet inte varför ingen ville premiärbada? Många traditioner har brytits denna helg. Idag vet jag inte vad som händer. Fortsätta njuta av lugnet, det som är omöjligt när man är hemma.

4 thoughts on “God morgon världen

Kommentera

