Äpplet faller inte långt

Igår bestämde vi att vi ska på Gamla stan och SiFi-bokhandeln, det är förutom att vi är släkt en gemensam nämnare det där med böcker och SiFiliknande inslag. Ja alltså på väldigt olika nivåer dock, men ändå. Efter bion bestämde vi att vi kör GS och sedan åker vi till Blondie och svamlar lite. Vi bestämde också att vi stiger upp tidigt så vi kommer iväg i tid. Mummy Bear vaknade först, halv 12!!!

Jag fattar inte hur man kan sova så här länge. Mina ungar fattar inte heller mer än att de ärvt mina dåliga sidor, för inget livstecken från nån när jag stressade upp. Nu har det väl gått drygt en timme. En skulle bada badkar, den andra duscha, jag skulle sminka mig och prova kläder och diska. Plattor, datorer och mobiler går varm och tystnaden är rätt kompakt om man inte räknar med tangentsbordsklapper, plingljud och ett och annat delgivande om något roligt som hittas online.

Jag hoppas vi kommer iväg snart, ska bara fixa lite hår på mig och dottern. Den fåfänga sonen står just nu och försöker lägga stråna i exakt spret/lutning/vinkel medan vi otåligt väntar. Den andra sonen tycker hår är överreklamerat och har tagit bort sitt. Bara att konstatera, tidsplaner spricker alltid i den här familjen…om det inte rör sig om kvällstid.

2 thoughts on “Äpplet faller inte långt

  1. Haha, jag önskar att jag kunde sova så länge! Jag vaknar upp kl 07 oavsett vad. Även när jag gick och lade mig kl 06 och har en eller två flaskor vin i kroppen. Inte en bra idé att sova bara en timme då, om vi säger så… 😉

Kommentera

