Cirkus Just Sayin

Och efter hästlämningen blev allt bara en rosa, fluffig och fantastisk prinsessdröm. Jamen en kvinna måste väl få drömma menar jag. Efter en tolvtimmars dag med chef och kollegor – minus en och en halv timme hos frissan när ALLA sökte mig och jag meddelade att jag är på ärenden, att jag sen kom tillbaka med ny hårfärg och frisyr var det ingen som fattade 😀 – kom jag hem och landade vid köksbordet för att äta den äckligaste tallriken gröt i mannaminne. Jorå svängde hem i full karriär med en Felixportionsmat till dottern också så hon fick lite näring. Note to self: HANDLA!

Nåja när jag satt och njöt av tallriksjäveln med äcklig gröt ringer en hysterisk medryttare, jorå viljornas kamp var redan igång med de nya och henne. 21 + med noll impulskontroll och äldre herre är ingen bra kombo. Trots att det inte är mitt bekymmer att medla så stressade jag upp mig som en psykfall över det. Sova var bara att glömma. Jo alltså, visst jag somnade jue…för att aldrig vakna. Eller nu överdrev jag förståss, jag vaknade ju nio i morse när kollegan ringde och undrade vart jag var. Eeeuum, är där på någon minut, sover bara lite. Note to self: VÄX upp för fan och sluta försova dig!

Efter ett prinsesskalas och ex antal kilo fika, detox va e de, så däckade jag på soffan. Solen strålar, gräshelvetet växer, tvätthögarna av både ren och skitig tvätt likaså…ska ju bara till Sthlm på torsdag och allt är skitigt då menar jag allt! Huset är upp och ner. Jag tänker att jag hinner nog, någon gång där på natten mot torsdag. I morgon heldagsjobb igen, ååååå va roligt! Sneglar drömmande på kalendern och ser versalerna som skvallrar om att det finns en kruka guld vid regnbågens slut. Semester, please!

MEN på torsdag drar jag ocvh kidsen, det blonda bombslaget styr upp en tjejkväll med Vegas divan. Håller tummarna att jag får lite egentid med litervis av vin, skitsnack och massor av skratt. Känns som evigheter sedan alla träffades. Längtar ihjäl mig.

6 thoughts on “Cirkus Just Sayin

    • Det var attans men så är det ju…mest hela tiden, livet och en massa måsten. Jag lär ju hänga med kidsen mest hela tiden, men hoppas in i det sista att jag får in lite umgänge också.

  1. Jag tar mig friheten/fräckheten att sno föregående talares konstaterande (nästan…) rakt av: Jag kommer tyvärr inte att kunna ta mig till storstan när du är där. 😦

Kommentera

