Törnrosa har vaknat…ett tag

Sovstrategin funkade. Idag fick jag i alla fall gjort lite saker på den långa to-do-listan. Det tråkigaste är klart, trädgårdsjobbet. Nu syns blommorna bland allt ogräs, gräsklipparen är invigd, morsan är firad och huset är damsuget. Ibland händer det.

Ska prova det nya att ha en sjukt lugn arbetsvecka, minsta motståndetslag med tanke på att det är en trasig vecka. Just nu sitter jag och undrar om rörkrökaren tänker komma eller inte. Jag vill bubbla i mitt bad!! NU! Hoppas det blir gjort asap och om det blir det tänker jag faktiskt bryta min detox och dricka vin på onsdagkväll nersjunken i bubblorna :). Längtar!

Sommaren är snart här och den där semestern, jag har inte en enda plan förutom det som ska göras hemma. Om exakt en vecka kör jag iväg hästen för att hämta tillbaka honom till hösten. Så skönt. Iofs har jag inte varit så mycket till stallet, orkar inte med drama helt enkelt. Tur jag fått en bra medryttare som håller igång och fixar med honom :).

Det jag verkligen vill och hoppas på är att alla måsten med altanbygge, bräfodring och sånt blir klart innan semestern så det inte bara blir praktiskt tråkjobb när jag är ledig. På sin höjd bygga soffa tänkte jag. Ska försöka speeda upp processen.

2 thoughts on “Törnrosa har vaknat…ett tag

Kommentera

