Projektering, skjut mig någon!!

Den där rundvandringen kring huset var ju inte bra. Fick för många idéer, på tok för många. Dessutom har jag liksom sneglat mer och mer på min sorgliga, avlånga och oorganiserade hall och börjar fundera hur, vad och när jag ska ta tag i den. Det är sista utposten inomhus…nästan men i alla fall det som syns mest. Började riva lite i tapeteternadöda mig! Men jag tänker så här att den är hopplös, mörk och förbannat ful.

Med nya vita dörrar (hur fan kan man klämma in fyra dörrar på miniyta?) och vita garderobsdörrar (tre av dessa!!) så den blir omöjlig att möblera. Få ytor…tänkte antingen vitt som allt annat på väggarna alternativt granit/blyertsgrå. Vore sjukt snyggt till allt vitt med tanke på att jag tänkte klämma in garderober med vita skjutdörrar eller helst spegeldörrar då det förstorar rummet mer,, får se vad som blir hyfsat i pris. Får bli ett budgetprojekt, dvs jag måste göra allt själv och tålamod och jag är liksom inte kompatibla. Inte budget heller för jag vill ALLTID ändra mer, ALLTID. Måste byta ytterdörr eller måla den vit eller svart, flytta ett element, kanske snickarjobb för att få igen ett fönster…suuuuuck.

Ute då. Jo jag får ju en jävligt stor altan. Skitstor helt enkelt. Mycket yta och få möbler. Har en plastmöbel i grönt med positionsstolar och jag ska inte köpa något nytt, eventuellt två badenbaden typ billiga. Ville ha en solsäng men det blir inga tusenlappar som ska slösas såååå vad göra? Man googlar järnet och kollar återvinningssidor och kommer ihåg att det där med lastpallar är sjukt poppis (läs gratis om man har någons som stjäl åt en ;)). Såg en soffvariant jag tänkte knåpa ihop…en enkel variant. Problemet är väl att man måste sy lite, jag är sinnessjukt dålig på handarbete. Måla kan jag, lyfta tungt och hamra. Sy. Not so much meeeen är inte problem till för att lösas? Silvertejp funkar väl till allt?

Detta är min inspiration iaf som jag hittade på FB någonstans. Skiter ev i ryggstödet och den ska vara mindre. Typ en pall på ena sidan. Vanliga skummadrasser som dynor, men de verkar inte finnas att få tag på billigt. Själva tyget blir väl lite dyrare då det ska tåla väder och vind hyfsat. Glöm färgerna tänker mer på grundtaken. Detta sväljer i alla fall stora delar av ytan och blir en myshörna. Eventuellt så kommer jag sätta upp ett tak. Detta kommer ändå bara ”täcka” en fjärdedel max av ytan. Kostnaden blir tyger, madrass och eventuellt färg och hjul till bordet. Säkert är man uppe i ett par tusen innan man är klar men alternativet är dansbana.

lastpallssoffa

Men först och främst ska jag i veckan och köpa brädfodring till huset och trall till altandäcket. Snyyyyft så jävla tråkigt att lägga pengar på. Sen ska vi inte tala om olja och färg till det. Bye bye money!

13 thoughts on “Projektering, skjut mig någon!!

    • Här går det ju det eftersom lånen inte är höga. Men visst sjutton får man trolla med knäna. Jag har inte haft råd att renovera mkt förrän nu och jag har bott där länge. När jag köpte huset var jag arbetslös…det var tider det 😉

  1. När jag läser det här är jag glad att jag bara har en bostadsrätt! 😀
    Även om jag fixat en massa så ser jag också nya projekt överallt, saker som kan förbättras eller göras om ytterligare en gång. Hade bara behövt en liten skottkärra med pengar och någon som ville jobba gratis.
    Gällande pallsoffan, kolla om någon har gamla madrasser de inte vill ha längre om du inte har några liggandes själv. Finns det någon som tillverkar markiser eller jobbar med tältväv/impregnerade tyger kanske du kan få tag i spillbitar till vettigt pris? Sen sätter du någon på att sy ”påslakan” att trä över dynorna och så är det klart. 😉

  2. Man ska inte börja I ett hörn. .. då blir det bara mer och mer som man ser man behöver göra. Grått I hallen tycker jag dock låter snyggt!

Kommentera

