Multitasking på hög nivå

Det blev inget ligga igår. Jag somnade efter tio och Bigs kusin hängde hos honom till efter midnatt. I morse dök han upp minsann och jag var halvfärdig och satt och beställde mitt bubbelbad och förde över pengar. Multitasking kallas det visst att hångla…okej mer än vanligt hångel släng in lite petting också, föra över pengar från banken och dricka te och ha trettio minuter innan man börjar jobba och är osminkad och utan kläder. Det går faktiskt och dessutom hinner man kolla rabattkuponger till badet så jag fick 1200:- i rabatt.

Sminka sig och bakifrånligg går däremot riktigt jäkla dåligt men om man hoppar eyeliner och bara kör på ögonbryn och lite mascara så funkar det okej. Sedan boka in fortsättningen efter lunch innan barnet kommer hem. På jobbet skylde jag en minuts sen ankomst på badkarsköp.

Exet ringde och meddelade att dottern kommer två timmar tidigare och jag sa tvärstopp. Jag har faktiskt saker jag ska göra så det får du lösa. Snopet ex om man säger så. Nu är jag hemma och muppfan har inte dykt upp ännu trots att jag bett honom stuva om i sitt schema och göra sina måsten efteråt. Ja vi har pratat strax innan lunch och synkat klockorna för det måste man visst göra. Måste erkänna att det är en aning jobbigt att planera in ligg i ett schema, tur som fan att man är lättstartad. Syrran messade att vi skulle köra backträning som vi planerade igår men jag sa nej tack jag ska ligga och får backträna sen :D. Kan helgen börja nu?

2 thoughts on “Multitasking på hög nivå

Kommentera

