Nu jäklar

Varför vänta? Idag körde jag igång med min detox, samma jag körde i höstas. Äckligt dyvatten smakar blandningen jag ska hälla i mig morgon och kväll. Rött kött, gluten, mjölkprotein, socker, kaffe, alkohol och tillsatser är bannlysta (inget nikotin heller, men där går gränsen)…eller joo man får äta kvarg och Turkisk yogurt. Slängde ihop en god blandning av fröer och torkade bär samt kokos…var säkert något mer men gott var det.

Min muppsyster lurade med mig till världens jobbigaste backe som vi gick upp och ner två gånger. Satan vad jobbigt det är att leka bergsget, men det skadar väl inte att få igång flåset som försvann med förkylningen.

Jobbet idag kändes som världens segaste uppförsbacke. Kaffe brukar sparka igång mig när jag är seg, Celsius och grönt te är fan inte samma sak! Det är inte bara detoxseghet. Förkylningen jag haft sedan mars har tagit knäcken på orken totalt och pollen på det är bara grädden på moset. Men jag hoppas att detoxen sparkar igång immunförsvaret igen. Hoppas, hoppas! Har detoxat färdigt lagom till nästa stockholmsresa. Dock kommer det förmodligen vara världens tråkigaste tre veckor, inga tokigheter…får vara mindfull i stället. Förmodligen kommer jag dö tråkdöden. Försvinner jag vet ni ju varför ;).

 

16 thoughts on “Nu jäklar

    • Jaa mycket bättre denna gång. Förra gången fuskade jag med kaffe och hade inte mentalt förberett mig. Nu är det lättare att få till kosten, tur de serverar vegetariskt på jobbet :).

Kommentera

