Helg i inredningens tecken

Söndagkväll tar sin början och äntligen ligger jag i soffan. Igår rändes det till både secondhandaffärer, inredningsbutiker så som Ikea och Chilli (ny favorit) och dessutom hann vi möta upp systersonen för en fika och snack innan han åkte vidare hem till Västerås. Sol var det meningen att jag skulle träffa en sväng, dock hade jag en seg och trött son på lördagmorgon så det fick skjutas på framtiden. Efter allt shoppande åkte vi till min kollega som bor här nära för att kolla in hennes lägenhet och för en kaffekopp, lite kul att de nästan bor grannar. Väl tillbaka diskade vi upp och monterade lite grejer innan ostbricka och soffhäng.

I morse var jag pigg som en lärka tidigt och käkade frukost och drack kaffe men somnade om någon timme. Tillslut kom vi iväg mot Alby och den kära turkoutleten som egentligen heter Eg’s fyndmarknad eller nåt sånt. Mötte upp med Blondie och hennes hundkille som jag inte träffat förr. Tokshopping och massor med flams givetvis :). På affären bredvid köpte jag med mig sex skodon inklusive pumps och gummistövlar (?!) och smycken men notan slutade inte på mer än sexhundra…kan man annat än älska affären? Sonen köpte några tavlor och lite inredningsgrejer. Vi fortsatte sedan hela gänget till Max och åt hälsokost och smidde planer för när jag åker ner i juni. Sonen och jag avslutade på Chilli och det blev lite smått och gott…två tavlor och en assnygg lampa.

Nu ligger jag på soffan medan han hänger upp tavlor. Mina fötter värker och jag är trött. Hela helgen har vi rännt som skållade troll och så har vi ätit ute hela tiden. Jag är väl den som blir ruinerad men det får man ta när man har en sån söt unge att man inte kan låta bli att lätta på lädret :).

När jag piggnar till ska jag försöka kolla smidigaste färdsättet till Arlanda. Känns som om jag kan hela Sthlm nu har rännt i hela västerort och söderort.

4 thoughts on “Helg i inredningens tecken

Kommentera

