Tidsfördriv och curling

Sitter på flygbussen på väg in mot stan med gratis wifi och orkar inte läsa varav jag förärar bloggeländet ett inlägg.

Ibland undrar jag i mitt stilla sinne om man bara får acceptera sin lott i livet. Går det att ändra på sig? Kan man lära gamla hundar att sitta? Varför blir det folk av vissa strulputtar medan det liksom är kört för andra? Ska man acceptera sitt öde och tänka att man får vara nöjd ned att vissa delar i ens liv faktiskt är jäkligt bra medan andra är totalt körda. Sen funderar jag alltid när folk som tycker att jag är en vettig, driftig och kompetent person ska syna bluffen.

Varför tänker jag så? Ni få stackare som följt mig under mina år i bloggträsket vet ju att jag tar lite tokiga beslut och gör lite märkliga saker, många som känner mig irl vet inte hur snurrig och störd jag egentligen är…men många anar och andra vet att det lätt snurrar till sig kring mig och att jag oftast rycker på axlarna och skrattar åt det. Inte desto mindre är det lite frustrerande att jag är sån, med tanke på både ålder och ansvaret jag har.

Lång inledning innan jag kommer till skott som vanligt. Jag var i mycket god tid på Kallax, bestämde mig för en nachotallrik och ett glas vin på nya fina O’Learys medan jag väntade. Åt, gjorde några jobbsamtal och helt plötsligt ringer hemligt nummer. Jag brukar aldrig svara då men kanske var jag styrkt av ett halvt glas vin och kände att jag orkade be eventuell försäljare dra åt helvete, så jag svarade med mycket myndig röst.

Försäkringskillen var det som jag mailade igår kväll, skickade in faktureringsunderlaget från snyggosnickaren och skrev att jag hoppas det räcker för jag orkar fan inte rodda med alla. Jorå det räckte nästan 19k landar på ditt konto nästa vecka…ge mig bara kontonumret. WHAT! ! Ingen byråkrati, inget papper som ska signas å så?! Nope men vill du få ut de resterande tusenlapparna så skicka in bara. Glad i hågen ringde jag snickarn och meddelade beslutet och bad honom kreditera fakturan och skicka en med rotavdrag. Vi snackade och skojade om att han är min curlingsnickare (med anledning av att jag skrev på fb att pappa sagt upp sig som curlingförälder och tvingar mig ta bilen till flyget) och lite så är det jue. Tidigare bad jag att få låna en såg för att kapa en stång till dotterns rum varpå han sågade och monterade upp den när jag var på jobbet. Idag har vi hunnit med två kaffepauser och massa surr varpå han var tvungen att fixa en kökslucka som var sned och nu när jag ringde och han inte svarade direkt så informerade jag honom om att han måste svara direkt när jag ringer.

Lång förklaring igen för att meddela om att jag höll på att missa flyget och att jag i sista sekund hörde att dom ylade efter mig i högtalarna. ALLA curlar mig och jag verkar komma undan med det :D. Men bästa av allt är att budgeten räcker till med råge och jag kommer beställa ett flådigare bubbelbad! Happy life, nu närmar sig S:t Eriksplan och jag ska hoppa på tåget.

9 thoughts on “Tidsfördriv och curling

  1. Shit, vad kul att det ordnar sig utan en massa byråkratiskt dravel! 😀
    Den där snickaren, det är inte så att han är singel, va? 😉

    • Jag är stum av förundran över att komma undan med ett mail…brukar behövas ansökningar i tio exemplar med styrktnamnteckning å hela konkarongen ;).

      Snickareländet är tyvärr jäkligt gift…finns inga såna exemplar som får gå fria. Hade huggt han direkt och inrett en källare att förvara honom i 😛

  2. Gällande dina funderingar i början av inlägget så finns det en man vid namn Antonovsky som forskat en massa i det där och har en väldigt intressant teori!
    Gällande bubbelbadet säger jag: You go girl! Köp ett med plats för två personer bara.

  3. Men gud vad skönt att de betalar ut pengarna bara så där. Skönt och så strulig har jag inte intrycket att du är, inte mer än oss andra!

    • Mycket skönt i en byråkratisk värld! Känns skönt att inte behöva ta av egna pengar och prioritera bort andra saker som jag måste göra hemma. Nu lär jag ha råd att fixa allt jag behöver ute i sommar också :). Det är nog så att vi alla är lite struliga till mans :).

Kommentera

